اخبار
 1398/07/02  تاریخ خبر
در ایام اربعین تردد کامیون‌ها از 4 مرز به سمت عراق ممنوع شد
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مي‌گويد از 17 مهر تا 3 آبان، تردد کاميون از ايران به سمت عراق از 4 مرز خسروي، مهران، چزابه و شلمچه ممنوع است.
جاده‌اي با بيان اينکه تردد کاميون‌ها در ايام اربعين از مرزهاي 4 گانه خسروي، مهران، چزابه و شلمچه به سمت عراق ممنوع است، گفت: اين ممنوعيت از 17 مهر آغاز مي‌شود و تا 3 آبان ادامه خواهد داشت.

مهران قرباني ادامه داد: کاميون‌هاي صادراتي که به عراق کالا حمل مي‌کنند، مي‌توانند در اين ايام از مرزهاي جايگزين استفاده کنند که شامل مرز باشماق در استان آذربايجان غربي و سه بازارچه مرزي در استان‌هاي آذربايجان غربي و کرمانشاه است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تصريح کرد: اين سه بازارچه مرزي به ترتيب «کيله» در سردشت آذربايجان غربي و «تيله رش» و «شوشمي» در استان کرمانشاه هستند.

سال‌هاي گذشته در ايام اربعين تردد کاميون‌ها به سمت عراق از سه پايانه مرزي مهران در استان ايلام و چزابه و شلمچه در استان خوزستان ممنوع بود اما تردد کاميون‌ها از پايانه مرزي خسروي برقرار بود چراکه زائران از مرز خسروي تردد نمي‌کردند. اما امسال به دليل رفع ملاحظات امنيتي، پايانه مرزي خسروي نيز براي تردد زائران بازگشايي شده است؛ بنابراين کاميون‌هاي حامل کالاهاي صادراتي به عراق، اجازه تردد از مرز خسروي را هم ندارند.

27 مهرماه امسال اربعين شهادت اباعبدالله الحسين (ع) است که به دليل پيش‌بيني سفر حدود 3 ميليون زائر در سال جاري به عتبات عاليات، امسال براي اولين بار 4 پايانه مرزي براي تردد زائران به عراق در نظر گرفته شده است.


منبع: خبرگزاري مهر