اخبار
 1398/07/08  تاریخ خبر
تردد بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان
مدير پايانه مرزي بازرگان با اشاره به اينکه اين مرز يکي از پايانه‌هاي مهم زميني کشور است، گفت: در نيمه نخست سال‌جاري تاکنون 150 هزار و796 دستگاه کاميون از اين مرز تردد کرده که نسبت به مشابه سال قبل 12 درصد افزايش يافته‌است.جابر اکبرزاده متوسط تردد روزانه کاميون از اين مرز را 810 دستگاه عنوان کرد و افزود: در اين مدت 65 هزار و 466 دستگاه کاميون از کشور خارج شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، هشت درصد افزايش نشان مي‌دهد.

وي  ادامه داد: تعداد کاميون ورودي به کشور از اين پايانه نيز امسال 85 هزار و 330 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزايش يافته‌است.

وي اظهار داشت: عمده کالاهاي صادراتي در اين مدت شامل محصولات کشاورزي و پتروشيمي و مصنوعات سنگي و فلزي بود که به کشورهاي آسيايي و اروپايي صادر شد.

مدير پايانه مرزي بازرگان همچنين عمده کالاهاي وارداتي از طريق اين پايانه مرزي را انواع ماشين آلات صنعتي، MDF، موز، رنگ، اسکلت فلزي، انواع پارچه، لوازم و قطعات يدکي عنوان کرد.

تيرماه سال‌جاري در نشست مشترک مديران گمرک ايران و ترکيه، 2 طرف در خصوص افزايش تردد کاميون‌ها تا 500 دستگاه از سوي ايران و 700 دستگاه از سوي ترکيه و ساماندهي مسافران خروجي به توافق رسيدند.

آذربايجان‌غربي داراي پنج پايانه مرزي شامل بازرگان ماکو، رازي خوي و سرو اروميه در مرز ترکيه، صنم بلاغي پلدشت در مرز نخجوان و تمرچين پيرانشهر در مرز عراق است.

کل پايانه‌هاي مرزي کشور 22 مورد است که حدود يک چهارم آنها در آذربايجان غربي قرار دارد؛ گمرک بازرگان يکي از مبادي سه گانه تجارت مرزي ايران و ترکيه به شمار مي‌رود و در شمال آذربايجان‌غربي واقع است

منبع: خبرگزاري ايرنا