اخبار
 1398/07/11  تاریخ خبر
جابجایی بیش از ۷۶۹ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی طی نیمه نخست امسال

از مجموع 147 هزار TEU کانتينر پر تخليه و بارگيري شده طي نيمه نخست امسال، بيش از 657 هزار TEU از طريق بندر شهيدرجايي ترانشيپ شده است . همچنين 84 هزار TEU کانتينر مربوط به محموله هاي ترانزيتي بوده است .
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت : طي شش ماهه نخست امسال بيش از 769 هزار TEU کانتينر در بندر شهيد رجايي جابجا شد .

اله مراد عفيفي پور درباره عملکرد کانتينري بندر شهيد رجايي طي نيمه نخست سال جاري ، اظهار داشت : در اين دوره زماني ، در مجموع 769 هزار و 63 TEU کانتينر(هر تي اي يو معادل يک کانتينر بيست فوت) در اين بندر کانوني ايران تخليه و بارگيري شد .

به گفته وي ، از مجموع 147 هزار TEU کانتينر پر تخليه و بارگيري شده طي نيمه نخست امسال، بيش از  657 هزار TEU از طريق بندر شهيدرجايي ترانشيپ شده است . همچنين 84 هزار TEU کانتينر مربوط به محموله هاي ترانزيتي بوده است .

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از جابجايي 251 هزار TEU کانتينر صادراتي و 174 هزار TEU کانتينر وارداتي با کاهش 27 درصدي در اين بندر طي دوره زماني فروردين تا ابتداي مهر ماه جاري سخن گفت.

لازم به ذکر است ، منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي با بهره مندي از دو پايانه پيشرفته کانتينري و برخورداري از تجهيزات مدرن دنيا در زمينه خدمات رساني به کشتي هاي نسل هفتم(سوپرپست پانامکس) بزرگترين و پيشرفته ترين بندر کانتينري ايران است که تخليه و بارگيري 82 درصد از اينگونه کالاها در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد .

منبع: پرتال حمل ونقل