اخبار
 1398/07/13  تاریخ خبر
تردد کامیون‌های صادراتی در ایام اربعین به عراق ممنوع شد

رئيس پليس‌راه استان ايلام گفت: به‌منظور جلوگيري از گره‌هاي ترافيکي در شهر مهران و مسيرهاي منتهي به پايانه مرزي، تردد کاميون‌ها به عراق از 17 مهرماه تا 4 آبان‌ماه امسال از مهران ممنوع است.

سرهنگ رضا همتي‌زاده رئيس پليس‌راه استان ايلام ظهر امروز در ايلام گفت: امسال نيز همانند سال گذشته در ايام اربعين شاهد حجم بالاي ترافيک در راه‌هاي منتهي به پايانه مرزي استان به سمت کشور عراق هستيم که به همين منظور پليس‌راه انتظامي استان با همکاري کليه دستگاههاي مرتبط و حداکثر توان، طرح ترافيکي اربعين حسيني(ع)را بر تمرکز بر محورهاي پرتردد به مرحله اجرا در مي‌آورد.

وي افزود: تردد کاميون‌ها به عراق از 17 مهر تا 4 آبان امسال از مهران ممنوع است.

رئيس پليس‌راه استان ايلام اظهار کرد: همچنين تردد انواع تريلر، کاميون و کاميونت از روز دوشنبه 15 مهرماه تا پايان روز شنبه 4 آبان‌ماه در مسيرهاي حميل_سرابله_ايلام، قلاجه_ايوان_ايلام، ايلام_مهران، ايلام_ملکشاهي_مهران و مهران_دهلران و باالعکس ممنوع خواهد بود.

وي ادامه داد:  با توجه به دوطرفه و کوهستاني بودن جاده‌هاي استان از رانندگان وسايل نقليه و به‌ويژه افراد غيربومي که آشنايي لازم را با جاده‌هاي استان ندارند تقاضا مي‌شود که با رعايت سرعت مطمئنه و پرهيز از هرگونه عجله و شتاب بي‌مورد در مسيرهاي منتهي به مرز مهران رانندگي کنند.

همتي‌زاده بيان کرد: در طول مسير تردد زائران، با نصب تابلو و بنرهاي هشداردهنده آشکارسازي لازم به‌منظور افزايش آگاهي رانندگان و پيشگيري از تصادفات، اقدامات لازم صورت گرفته است.

وي عنوان کرد: برنامه‌ريزي‌هاي لازم در خصوص اطلاع رساني مستمر در خصوص وضعيت راه‌هاي استان، اعلام محدوديت‌هاي ترافيکي، ساماندهي موکب‌ها و ثبت ساعت وسايل نقليه عمومي در پايانه برکت صورت گرفته است.

گفتني است، در اربعين امسال به‌منظور جلوگيري از گره‌هاي ترافيکي در شهر مهران و مسيرهاي منتهي به پايانه مرزي، کارت‌هاي تردد دستگاههاي درگير در ايام اربعين صادر شده که فقط دارندگان کارت‌هاي ياد شده و اتوبوسهاي مسافربري اجازه تردد دارند و ساير وسايل نقليه در اين ايام در مسيرهاي اشاره شده اجازه تردد داده نخواهد شد.

منبع: خبرگزاري فارس