اخبار
 1398/07/21  تاریخ خبر
ترانزیت ۱۹۷۰ تن کالا به کشور افغانستان از مرز ماهیرود
مديرکل گمرکات خراسان جنوبي گفت: طي شش ماهه نخست امسال هزار و 970 تن کالا از طريق گمرک ماهيرود به کشور افغانستان ترانزيت شد.محمدعلي خاشي اظهار داشت: طي شش ماه گذشته تعداد 75 دستگاه کاميون به وزن هزار و 970 تن از مرز ماهيرود ترانزيت شده است.

وي، گاز مايع، گردو آرکاء کود شيميايي و کود آلي را از جمله محصولات ترانزيت شده عنوان کرد و گفت: اين محصولات از کشورهاي عراق، اندونزي، ترکيه و مالزي به کشور افغانستان ترانزيت شده است.

مديرکل گمرکات خراسان جنوبي از ارائه خدمت به 13 هزار و 262 نفر مسافر ورودي در گمرک ماهيرود خبر داد و گفت: همچنين طي اين مدت براي 9 هزار و 169 مسافر خروجي از گمرک ماهيرود خدمات گمرکي ارائه و تشريفات مسافر امور گمرکي انجام شده است.

ارسال 2 هزار دلار محموله پستي

خاشي ادامه داد: علاوه بر اين فرودگاه بيرجند طي اين مدت دو هزار و 501 مسافر ورودي و دو هزار و 504 مسافر خروجي داشته است.

وي با اشاره به تشکيل 76 فقره اظهارنامه صادراتي در بخش امانات پستي طي شش ماهه نخست امسال، بيان داشت: ارزش ريالي اين اظهارنامه ها بالغ بر دو هزار و 152 دلار بوده است.

مديرکل گمرکات خراسان جنوبي، زعفران، البسه، داروي گياهي، لوازم آرايشي و خشکبار را از جمله اقلام صادراتي از طريق امانات پستي برشمرد.

خاشي ادامه داد: همچنين از ابتداي امسال تعداد 10 فقره اظهارنامه واردات امانت پستي داشته ايم که نسبت به سال گذشته تغييري نداشته است.

به گفته وي کشورهاي مبدا و مقصد صادرات و واردات امانات پستي آلمان، فرانسه، سوئد، يونان و سنگاپور بوده است.

منبع: خبرگزاري مهر