اخبار
 1398/07/28  تاریخ خبر
صادرات کالا در مرز مهران از یک میلیون تن فراتر رفت
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ايلام گفت: بيش از يک ميليون تن کالا در نيمه اول سال جاري از مرزهاي اين استان به کشور عراق صادر شده است.

 سعيد شريفي اظهار داشت: طي 6 ماه ابتدايي سال جاري در استان ايلام يک ميليون و 24 هزار تن کالا به ارزش بيش از 624 ميليون دلار از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشي 13 درصد و از لحاظ وزني 31 درصد افزايش داشته است.

وي افزود: مهم ترين اقلام صادراتي استان ايلام شامل مصالح ساختماني، ميوه و تره بار، محصولات پلاستيکي، محصولات صنعتي، شيشه و جام، لوازم خانگي و محصولات فلزي بوده است.

معاون سازمان  صمت ايلام يادآور شد: سال گذشته در اين بازه زماني 784 هزار تن کالا به ارزش 552 ميليون دلار به کشور عراق از طريق مرز بين المللي مهران صادر شد.

شريفي اضافه کرد: صادرات و واردات کالا از طريق بازارچه‌هاي مرزي کشور راهکاري براي کم کردن فاصله مناطق محروم از برخوردار است تا با کمک آن  زمينه‌هاي اشتغال را در اين مناطق فراهم آورد.

وي تاکيد کرد: به فرموده مقام معظم رهبري توليدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادي با دشمن و صادر کنندگان خط شکن اين عرصه هستند و دولت تمام توان خود را براي حمايت از اين قشر و رفع دغدغه هاي آن ها بکار گرفته است.

معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ايلام گفت: افزايش صادرات غيرنفتي نشانگر اقتصاد سالم و پوياست که به منزله توانمندي و ظرفيت بالفعل کشور براي ايجاد درآمد پايدار است، هر چه صادرات غيرنفتي افزايش پيدا کند فرصت حضور در بازارهاي جهاني هم گسترده‌ تر خواهد شد که نتيجه اساسي اين امر هم شکوفايي اقتصاد کشور و استفاده از درآمد هاي آن است.

منبع: خبرگزاري ايرنا