اخبار
 1398/07/28  تاریخ خبر
ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان از طریق بندر چابهار

در شهريور ماه ? محموله کشتي ذرت و جو مجموعا معادل حدود 200 هزار تن ، در بندر چابهار تخليه شده است و هم اکنون نيز کشتي جديد حاوي شکر به بندر چابهار وارد شده و فرآيند تخليه آن در حال انجام است .
مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت : سومين محموله ترانزيتي کشور افغانستان که شامل محصولات کشاورزي و ميوه خشک است از طريق بندر چابهار به هند ارسال شد .

بهروز آقايي اشاره به ارسال سومين محموله ترانزيتي کشور افغانستان از طريق بندر چابهار ، اظهار داشت : اين محموله شامل محصولات کشاورزي و ميوه خشک است که به بندر ناواشيواي هندوستان ارسال شد .

وي با تأکيد بر اهميت ترانزيت کالاهاي کشور افغانستان براي بندر چابهار ، افزود : پيش از اين نيز اولين محموله کالاهاي يخچالي شامل انگور تازه از افغانستان به سوي هند روانه شده بود . براي صادرات کالاهاي يخچالي نياز به امکانات ويژه اي است تا محصولات با کيفيت مطلوب به دست خريدار برسد و اين موضوع براي تجار از اهميت بالايي برخوردار است . با راه اندازي زيرساخت هاي مورد نياز براي کانتينرهاي يخچالي، اولين محموله صادراتي کالاهاي يخچالي  کرمان که شامل خرما است نيز به مقصد کشور هندوستان بارگيري و صادر شد .

مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان همچنين از صادرات اولين محموله سيمان از طريق بندر چابهار خبر داد و گفت : بازاريابي هاي ما براي افزايش ترانزيت و ترافيک بار و کالا از طريق بندر چابهار ادامه دارد.

وي با اشاره به بازاريابي هاي انجام شده براي افزايش ترافيک بار و کالا در بندر چابهار ، گفت : در شهريور ماه 3 محموله کشتي ذرت و جو مجموعا معادل حدود 200 هزار تن ، در بندر چابهار تخليه شده است و هم اکنون نيز کشتي جديد حاوي شکر به بندر چابهار وارد شده و فرآيند تخليه آن در حال انجام است . اين کشتي با ظرفيتي حدود 60 هزار تن شکر و از مبدأ کشور تايلند به اين بندر وارد شده که تسريع در عمليات و حفظ نرم مطلوب تخليه در دستور کار تمامي واحدها قرار دارد .

آقايي با اشاره به عملکرد مثبت بندر چابهار در تخليه کشتي هاي غلات ، عنوان کرد : پيش از اين کشتي هاي حامل محموله هاي برنج ، گندم و شکر با مدرن ترين تجهيزات در اين بندر اقيانوسي پهلودهي و تخليه گرديده که با ورود شناورهاي جديد شاهد رونق جديدي در استان خواهيم بود . علاوه بر آشنايي تجار افغانستاني با بندر چابهار براي ترانزيت بار خود، اين بندر در معرفي پتانسيل هاي خود به سرمايه گذاران استان هاي همجوار از موفقيت خوبي برخوردار بوده است .

منبع: پرتال حمل ونقل