اخبار
 1398/08/19  تاریخ خبر
افزایش 93 درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه
سرپرست اداره کل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان سيستان و بلوچستان گفت: 689 هزار و 58 تن کالا در هفت ماهه سال جاري از طريق پايانه مرزي ميرجاوه به خارج کشور صادر شد که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش 93 درصدي را نشان مي‌دهد.سرپرست اداره کل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان سيستان و بلوچستان گفت: 689 هزار و 58 تن کالا در هفت ماهه سال جاري از طريق پايانه مرزي ميرجاوه به خارج کشور صادر شد که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش 93 درصدي را نشان مي‌دهد.

ايوب کُرد اظهار داشت: افزايش صادرات از اين پايانه مرزي نشان از اهميت آن و تاثير مثبت سياست هاي اقتصادي دولت در اين زمينه دارد.

وي گاز مايع، ميلگرد، هيدروکربن و حلال را از عمده کالاهاي صادراتي از پايانه مرزي ميرجاوه در اين مدت ذکر کرد و گفت: اين پايانه مرزي از جايگاه ويژه اي از لحاظ حمل و نقل، ترانزيت کالا و تردد مسافر برخوردار است به طوري که با برنامه ريزي و استفاده از فرصت هاي در نظر گرفته شده در چهارچوب همکاري و توافقنامه هاي في مابين، سود سرشاري عايد کشور خواهد شد.

سرپرست اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان سيستان و بلوچستان از واردات 94 هزار و 871 تن کالا در هفت ماه سال جاري از طريق پايانه مرزي ميرجاوه به کشور خبر داد و افزود: برنج، انبه، کنجد و گوشت عمده کالاهاي وارداتي اين پايانه مرزي را در هفت ماه سالجاري تشکيل دادند.

کُرد بيان کرد: مجموع ترانزيت انجام شده در پايانه مرزي ميرجاوه نيز در اين مدت 177 هزار و 177 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 144 هزار و 190 تن افزايش 25 درصدي را نشان مي دهد.

وي با اشاره به موقعيت ويژه مرز زميني رسمي ميرجاوه افزود: تردد 272 هزار و 427 مسافر در هفت ماهه امسال در پايانه مرزي ميرجاوه ثبت شده که با افزايش 58 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از اهميت اين پايانه مرزي به ويژه در طرح تردد زائرين خارجي دارد.

منبع: سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي سيستان و بلوچستان