اخبار
 1398/08/21  تاریخ خبر
تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و300 هزار تن کالا در بندر باهنر
مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر از تخليه و بارگيري بيش از يک ميليون و300  هزار تن کالا و همچنين افزايش 80 درصدي صادرات مواد نفتي طي هفت ماه سال جاري در اين بندر خبر داد.

حميدرضا محمدحسيني با بيان اين مطلب گفت: بندر شهيد باهنر از پايانه‌هاي دريايي مناسب در راهگذار ترانزيتي جنوب کشور براي کشورهاي آسياي ميانه، افغانستان، ترکمستان، آذربايجان، روسيه وعراق محسوب مي‌شود.

وي افزود: دسترسي به آب‌هاي آزاد، اتصال به کريدور شمال-جنوب از طريق شبکه بين‌المللي جاده‌اي و آبخورمناسب براي پهلوگيري انواع شناورها، بندرشهيد باهنر را به يکي از مهمترين کانون‌هاي تجاري و راهبردي در منطقه تبديل کرده است.

محمد حسيني به انجام لايروبي درحوضچه‌ها و تعميرات اساسي زير ساخت‌هاي بندري ودريايي در بندر شهيد باهنر اشاره و اظهار کرد: از ابتداي سال جاري تا ابتداي آبان ماه بيش از يک ميليون و 300 هزار تن کالا تخليه و بارگيري در بندر شهيد باهنر انجام شده که رشد 14 درصدي در همسنجي با  مدت مشابه سال گذشته را نشان مي دهد.

مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر با اشاره به رشد 80 درصدي صادرات مواد نفتي، افزود: در هفت ماهه سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات مواد نفتي از رقم 58 هزار تن گذشت و با توجه به روند رو به رشد صادرات اين نوع از کالا انتظار مي‌رود تا پايان امسال افزايش رشد 100درصدي را شاهد باشيم.

محمد حسيني به تخليه و بارگيري کانتينر يخچالي نيز اشاره و بيان کرد: آمارها در بخش تخليه و بارگيري کانتينرهاي يخچالي طي هفت ماه امسال  افزايش 43 درصدي و رقم 43 هزار (TEU)  را نشان مي‌دهد همچنين در زمينه واردات کالاهاي اساسي که عموماً برنج وحبوبات است رقمي بالغ بر  43 ميليون تن با رشد 11 درصدي را شاهد هستيم.

 مدير بنادر و دريانوردي شهيد باهنر  در مورد کاپوتاژ نفتي وغير نفتي به مقصد جزاير داخلي خليج فارس نيز گفت: اين بخش نيز با رشد 53 درصدي، جابه‌جايي کالا از مرز390 هزار تن طي هفت ماهه سال جاري گذشته مواجه است.

منبع: سازمان بنادر و دريانوردي هرمزگان