اخبار
 1398/08/25  تاریخ خبر
بی‌توجهی گمرک دوغارون به توافق با رانندگان برای نرخ حق توقف

باوجود اصلاح توافقنامه مربوط به حق توقف ناوگان حمل و نقل جاده‌اي کالا، برخي از گمرکات کشور توافق قبلي را مد نظر قرار داده و براي رانندگان حمل کالا مشکلاتي در مقصد ايجاد مي‌کنند.

به گزارش تين نيوز، اواخر مرداد ماه امسال توافقنامه‌اي در 10 بند در مورد نرخ حق توقف انواع کاميون بين کانون انجمن صنفي رانندگان حمل کالاي کشور و کانون انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل ونقل جاده‌اي به امضا رسيد که با اعتراض رانندگان مواجه شد.

پس از آن و در اوايل مهرماه برخي مفاد اين توافقنامه دستخوش تغيير و اصلاحات شد و سپس توافقنامه جديد در 11 بند ابلاغ و مقرر شد از 15 مهر اجرايي شود.

يکي از مفاد مهم تغيير يافته در اين توافقنامه مدت‌زمان توقف براي بارگيري و تخليه کالا بود که در توافق قبلي براي هر 2 مورد، ?? ساعت تعيين‌شده بود که پس از اصلاح، اين رقم براي بارگيري 12 ساعت و براي تخليه 7 ساعت تعيين شد.

از ديگر مفاد اين توافقنامه که دستخوش تغيير شد، بند 2 آن بود که در توافقنامه قبلي رانندگان مکلف شده بودند حداقل سه ساعت قبل از پايان ساعت اداري به محل بارگيري و تخليه کاري مراجعه کنند که اين قيد زماني سه ساعته نيز برداشته شد و رانندگان مکلف شدند در طول ساعات اداري به محل‌هاي بارگيري و تخليه کالا مراجعه کنند.

اکنون اما تعدادي از رانندگان در تماس با تين نيوز، از عدم اجراي توافقنامه نهايي توسط برخي گمرکات کشور خبر مي‌دهند.

 اين رانندگان به تين نيوز گفتند برخي از گمرکات کشور توافق قبلي را مد نظر قرار داده و براي رانندگان حمل کالا  مشکلاتي ايجاد کرده‌اند که از جمله آنها گمرک دوغارون است که به اصلاحيه و توافقنامه نهايي که بين کانون انجمن صنفي رانندگان حمل کالاي کشور و کانون انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل ونقل جاده‌اي به امضا رسيده و از 15 مهر اجرايي شده، توجهي نداشته و اين موضوع رانندگان را براي تخليه بار در اين مرز دچار مشکل کرده است.

منبع: تين نيوز