اخبار
 1398/09/13  تاریخ خبر
ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه
در نشست مشترک هيأت سازمان بنادر و دريانوردي با مقامات دريايي و وزارت حمل و نقل روسي بر ايجاد خطوط منظم کانتينري بين بنادر ايران و روسيه و راه اندازي خطوط کشتيراني رو – رو ريلي بين بنادر ماخاچ کالا روسيه و اميرآباد تأکيد شد.

 محمد راستاد؛ مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در رأس هيأتي از مديران ستادي و بنادر شمالي کشور و همچنين مديران شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران و کشتيراني درياي خزر و رئيس اتاق بازرگاني ايران و روسيه با معاون وزير حمل و نقل و رئيس آژانس فدرال دولتي دريايي و کشتيراني رودخانه اي روسيه و مقامات مسئول در بخش هاي مختلف بندري و دريانوردي روسيه ديدار کرد.

توسعه همکاري هاي بندري و دريايي دوجانبه ايران و روسيه از مهمترين مسائل مطرح شده در نشست مشترک بود.

در نشست هاي مشترک مقامات بندري و دريايي ايران و روسيه به موضوعات مختلفي اشاره و پيشنهاداتي ارايه شد از جمله محورهاي عنوان شده، برنامه ريزي براي افزايش حجم عمليات حمل کالا در درياي خزر و برقراري و توسعه روابط بخش هاي خصوصي دو کشور جهت توسعه همکاري هاي بندري و دريايي بود.

به گزارش سازمان بنادر و دريانوردي، ايجاد خطوط منظم کانتينري به منظور توسعه حمل و نقل کانتينري بين بنادر  ايران و روسيه، راه اندازي خطوط کشتيراني رو – رو ريلي بين بنادر ماخاچ کالا در روسيه و اميرآباد در ايران و لزوم ايجاد کارگروه منطقه اي هيدروگرافي در درياي خزر هم از ديگر محورهاي عنوان شده در نشست مشترک هيأت ايراني و روسيه بود.

در نشست هاي برگزارشده بين طرفين ايراني و روسي، چالش هاي توسعه همکاري هاي بندري و دريايي دو کشور نيز مطرح شد.

 از  مهمترين موضوعاتي که به آنها پرداخته شد مي توان به معافيت ويزايي براي پياده و سوار شدن دريانوردان دو کشور، تسهيل ورود و اجازه پهلودهي شناورهاي کشتيراني درياي خزر در کليه بنادر ساحلي کشور روسيه، لايروبي و تعميق کانال رودخانه ولگا و عدم الزام به تغيير پرچم شناورهاي ايراني که قرار است براي انجام تعميرات به بنادر مستقر در رودخانه ولگا وارد شوند، اشاره کرد.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي