اخبار
 1398/09/23  تاریخ خبر
کشف محموله قاچاق به ارزش 56 میلیارد در گمرک آستارا
مديرکل گمرک آستارا از کشف محموله قاچاق به ارزش بيش از 56 ميليارد ريال در گمرک خبر داد و گفت: پرونده براي رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع شد.

رسول اميدي صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته جاري کارکنان گمرک آستارا حين انجام تشريفات و کنترل يک دستگاه کاميون ترانزيتي از مبدا گمرک شهيد رجايي، متوجه وجود اختلاف و مغايرت در تصاوير اسکن گمرکات مبدا و مقصد شدند.
وي ادامه داد: به همين منظور محموله مربوطه بطور دقيق مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت که در نتيجه مقايسه با اسناد بارگذاري شده در سامانه الکترونيک گمرک مشخص شد که کالاي اظهار شده در مبدأ، مکمل هاي غذايي و مواد انرژي زا بوده که با غذاي دام و طيور (ذرت خرد شده) جايگزين شده است.
مديرکل گمرک آستارا با بيان اينکه با توجه به سالم بودن پلمب گمرک مبدأ، آثار جابجايي و دستکاري در محل ميخ و پرچ دستگيره درب کانتينر مشاهده شد، تصريح کرد: بعد از اين موضوع ماموران گمرک به اين نتيجه رسيدن که تخليه کالاي ترانزيتي در داخل کشور و بارگيري کالاي ممنوع الصدور خوراک دام و طيور بجاي آن، وقوع جرم قاچاق براساس بند ت ماده 113 ق. ا.گمرکي محرز و ضمن تنظيم صورتمجلس قاچاق و پس از تکميل پرونده و ثبت در سامانه جامع قضايي جهت رسيدگي به مراجع قضايي ارسال شد.
اميدي افزود: وزن کالاي تعويض شده حدود 15 تن است که علاوه بر آن کالاي جايگزين (خوراک دام) نيز به علت ممنوع الصدور بودن مشمول قاچاق شده است.

منبع: گمرک نيوز