اخبار
 1398/09/23  تاریخ خبر
ضرورت توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالاهای کانتینری میان ایران و روسیه
معاون برنامه ريزي و توسعه منابع بندر اميرآباد گفت : توسعه حمل و نقل و ترانزيت کالاهاي کانتينري ميان ايران و روسيه و ساير کشورهاي حاشيه درياي خزر ضرورت دارد .

حسين عظيمي در بازديد هيأت بازرگاني روسيه ، اظهار داشت : مراودات تجاري دو کشور ايران و روسيه طي چند سال اخير به واسطه بندر اميرآباد در سطح بالايي قرار دارد .

وي از ايجاد سراي تجاري در استان سامارا روسيه براي نشان دادن ظرفيت هاي بي نظير اقتصادي ، تجاري و بندري بندراميرآباد خبر داد و گفت : توسعه حمل و نقل و ترانزيت کالاهاي کانتينري ميان ايران و روسيه و ساير کشورهاي حاشيه درياي خزر ضرورت دارد .

معاون برنامه ريزي و توسعه منابع بندر اميرآباد با اشاره به اينکه تنوع کالاهاي مبادلاتي بايد در دستور کار بازرگانان دو کشور قرار گيرد ، اظهار داشت : بندر اميرآباد ؛ آمادگي براي ترانزيت کالا از قبيل نفت و مشتقات آن از روسيه و ارسال به ساير کشورها را دارد .

وي خواستار همکاري هاي بيشتر طرفين در زمينه الکترونيک ، مخابرات و تأمين قطعات الکترونيکي شد و ابراز اميدواري کرد : در آينده نزديک سطح مراودات تجاري و بازرگاني دو کشور با محوريت بندراميرآباد و استان سامارا بيش از پيش افزايش پيدا مي کند . بندر اميرآباد ؛ حلقه اتصال توسعه حمل و نقل و ترانزيت کالاهاي کانتينري در درياي خزر است .

منبع: پرتال حمل و نقل