اخبار
 1398/10/04  تاریخ خبر
کاهش ۸۴ درصدی ترانزیت کالا از مرز پرویزخان
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمانشاه از کاهش 84 درصدي ترانزيت کالا از مرز پرويزخان خبر داد.فريبرز کرمي با بيان اينکه از ابتداي سال سه شرکت حمل و نقل کالاي بين الملل در سطح استان فعاليت دارند، اظهار داشت: يک شعبه شرکت حمل و نقل بين المللي کالا از استان مجوز دريافت کرده و در حال فعاليت است.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه افزود: همچنين چهار مرکز اسقاط خودرو و چهار مرکز طب کار در سطح استان فعاليت دارند.

کرمي خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال قبل 60 هزار و 620 نفر از مرز خسروي تردد کردند که اين آمار امسال با 84 درصد افزايش به 384 هزار و 17 نفر رسيده که ناشي از سفرهاي اربعين است.

اين مسئول ادامه داد: 2 دستگاه اتوبوس طي مدت مشابه سال گذشته در مرز خسروي تردد داشتند که امسال شمار اين دستگاه‌ها به 60 عدد افزايش يافته است.

وي گفت: طي مدت مشابه سال قبل ميزان بارگيري و ترانزيت کالا از مرز خسروي 160 هزار و 47 تن بوده که اين آمار در مدت مشابه سال جاري با 69 درصد کاهش، 49 هزار و 52 تن است.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه بيان کرد: عمده ترين کالاهاي ترانزيتي در مرز خسروي مشتقات نفتي بوده است.

اين مسئول ادامه داد: طي مدت مشابه سال قبل 70 هزار و 829 نفر از مرز پرويزخان تردد داشته‌اند که اين آمار امسال با 49 درصد افزايش به 167 هزار و 949 نفر رسيده است که مي‌تواند ناشي از سفرهاي کاري، تفريحي، درماني و تحصيلي باشد که ارزاني خدمات به اين افراد در ايران مشوق بوده است.

وي خاطرنشان کرد: آمار تردد اتوبوس در مدت مشابه سال قبل 126 دستگاه بوده اما امسال به 13 دستگاه کاهش يافته است.

کرمي گفت: آمار بارگيري و ترانزيت کالا از مرز پرويزخان طي مدت مشابه سال قبل يک ميليون و 512 هزار و 536 تن بوده که امسال 818 هزار و 188 تن بوده که از کاهش 84 درصدي حکايت دارد.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه بيان کرد: عمده ترين کالاي ترانزيتي از اين مرز شامل مشتقات نفي بوده است.

منبع: خبرگزاري مهر