اخبار
 1398/10/08  تاریخ خبر
رشد ۲۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در ۹ ماه گذشته
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اردبيل از رشد 22 درصدي صادرات کالاي ايراني از پايانه مرزي بيله سوار در 9 ماهه گذشته خبر داد .

علي رحمتي در بازديد از پايانه مرزي بيله سوار با بيان اينکه در مدت ياد شده 335 هزار و 445 تن کالا از پايانه مرزي بيله سوار صادر شده است ، افزود : اين ميزان کالا توسط بيش از 15 هزار دستگاه ناوگان به کشورهاي جمهوري آذربايجان ، روسيه ، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است .

وي عمده کالاهاي صادراتي را کاشي ، شيشه ، پروفيل ، نمک ، سنگ ساختماني و قير عنوان کرد و اظهار داشت : از اين ميزان صادرات 300 هزار و 617 تن کالا توسط 13 هزار و 651 دستگاه کاميون ايراني و 34 هزار و 828 تن کالا نيز توسط هزار و 499 دستگاه کاميون گرجي از مرز خارج شده است .

رحمتي با اشاره به اينکه در 9 ماهه گذشته 115 هزار و 400 تن کالا توسط 4 هزار و 798 دستگاه ناوگان از مرز بيله سوار ترانزيت خروجي شده است ، تصريح کرد : از اين ميزان 2 درصد توسط کاميون ايراني، 95 درصد توسط کاميون کاميون آذري و 3 درصد نيز توسط کاميون ترکي از اين پايانه ترانزيت شده است .

وي عمده کالاهاي ترانزيت شده از پايانه مرزي را گچ ، نئوپان ، نمک ، آب معدني وسيمان برشمرد و گفت : در ترانزيت خروجي نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 97 هزار و 380 تن بودامسال 19 درصد رشد را شاهد هستيم .

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده اي استان اردبيل پايانه مرزي بيله سوار را جزوه 5 پايانه برتر کشور وتاثير گذار در اقتصاد و فرهنگ منطقه عنوان کرد و افزود : به همت تلاشگران پايانه مرزي بيله سوار وضعيت حمل ونقل و صادرات کالا کاملا عادي و روان است .

منبع: پرتال حمل ونقل