اخبار
 1398/10/10  تاریخ خبر
توزیع بار بین کامیون ها در بندر شهید رجایی شفاف تر می شود
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از همگرايي دو سازمان بنادر و دريانوردي و راهداري و حمل و نقل جاده‌اي براي تحقق مطالبات رانندگان خبر داد و گفت: با ارسال اطلاعات کاميون‌هايي که وارد بندر مي‌شوند، توزيع بار به صورت عادلانه و شفاف در بندر شهيد رجايي انجام مي‌شود.مراد عفيفي‌پور صبح امروز(هفتم دي ماه) در جمع خبرنگاران سامان‌دهي تردد کاميون‌ها به داخل بندر شهيد رجايي را از اولويت‌هاي‌ بزرگترين بندر بازرگاني ايران در سال 98 دانست و اظهار داشت: براي آنکه بتوانيم بار خروجي از بندر و همچنين بار وارداتي که وارد کشور مي‌شود و را به صورت عادلانه بين کاميون‌ها و اتحاديه کاميون‌داران و پايانه‌ها توزيع کنيم.

وي بيان کرد: زيرساخت‌هاي اين کار از حدود دو سال پيش پيگيري و فراهم شد، سخت‌افزار اين کار تهيه و برنامه‌ريزي شد و سامانه‌اي تحت عنوان سامانه کنترل ورود راه‌اندازي شد.

به گفته عفيفي پور، يکي از الزامات تقسيم بار، ارتباط مستقيم و به‌روز با سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بود؛ ضرورت داشت اطلاعات مربوط به کاميون‌هايي که حامل بار صادراتي هستند، کاميون‌هايي که حامل بار ترانزيتي هستند و يا کاميون‌هايي که وارد مي‌شوند و بار ترانزيتي را از بندر خارج مي‌کنند، ‌به صورت کاملاً مکانيزه به دست ما برسد.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان خاطرنشان کرد: با برگزاري جلسات مختلف در سازمان بنادر و دريانوردي و اداره‌کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، اين هماهنگي‌ها صورت گرفت و در حال حاضر، بخش اعظمي از اطلاعات سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي درباره کاميون‌ها به صورت مکانيزه ارسال مي‌شود.

وي اضافه کرد: اين اطلاعات مقابل درب ورودي بندر ‌پردازش مي‌شود، کاميون و تريلرهايي که ‌سامانه سازمان راهداري آنها را مجاز شناخته‌‌ و نوبت بارگيري داده است و يا ترانزيت خروجي و ورودي دارند،‌ در اين سامانه شناسايي مي‌شوند و اطلاعات ارسال مي‌شود و آنجا مشخص مي‌شود که اين کاميون مي‌تواند وارد بندر شود يا خير.

عفيفي‌پور گفت: تاکنون، سخت‌افزار و نرم‌افزار اين پروژه آماده شده است و از روز 20 آذرماه نيز اين پروژه به صورت رسمي کليد خورده است.

وي اضافه کرد: اين طرح مي‌تواند به شفافيت توزيع بار بين کاميون‌ها کمک کند و رضايت‌مندي راننده‌هاي کاميون و تريلرها را داشته باشد.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان بيان کرد: راه‌اندازي اين سامانه‌ يکي از مطالبات راننده‌هاي کاميون‌ و البته مورد تأکيد وزير راه و شهرسازي ‌بود‌‌، البته به تدريج در حال رفع ايرادات اين سامانه هستيم تا سامانه‌اي کاملاً هوشمند داشته باشيم.

عفيفي‌پور اظهار کرد: بدين ترتيب هر کاميون که از هر نقطه کشور ‌حرکت مي‌کند تا به بندر شهيد رجايي بيايد و بار صادراتي تخليه کند و يا بار وارداتي بارگيري کند، در اين سامانه ثبت مي‌شود و به صورت کاملاً عادلانه مي‌تواند بار خود را تخليه کند و يا بار تحويل بگيرد و از بندر خارج شود.

منبع: خبرگزاري ايسنا