اخبار
 1399/01/05  تاریخ خبر
مرز رسمی پروز خان باز است و فعالیت های تجاری ادامه دارد
مديرکل گمرک پرويزخان گفت: مرز رسمي پروز خان باز است و فعاليت هاي تجاري ادامه دارد .

مسلم احمدي نصر با بيان اين مطلب افزود : اين مرز بين المللي به منظور صادرات و مبادلات تجاري با عراق به صورت شبانه روزي فعال و اقدام هاي بهداشتي براي مقابله باويروس کرونا در اين مرز نيز به طور مستمر انجام مي شود.

وي گفت : اقدام هاي بهداشتي و گندزدايي محيط مرز روزانه با همکاري پايانه پرويزخان و هنگ مرزي،شرکت تعاوني مصرف کارکنان گمرک و ساير ارگان هاي مستقر در مرز اين مرز انجام مي شود.
وي اظهار داشت: اداره کل گمرکات استان کرمانشاه وگمرک پرويزخان اقدام به تهيه مواد گندزدايي کرده و بخشي را به پايانه پرويزخان، شهرداري قصرشيرين و ساير ارگان هاي متقاضي براي انجام گندزدايي در مرز و شهرستان و روستاهاي اطراف قرار داده است و امروز نيز همه کاميون هاي حامل کالا در پارکينگ ها قبل از مرز و مسير کمربندي و جاده هاي منتهي به مرز، براي خروج از کشور به محوطه مرزي گمرک هدايت و پس از انجام تشريفات خارج شدند.
مديرکل گمرک مرز رسمي پرويزخان گفت: گمرک براي کاهش مراجعه کنندگان حضوري اقدام به راه اندازي سامانه ثبت نامه و درخواست و پيگيري مکاتبات از طريق پورتال گمرک جمهوري اسلامي ايران کرده که علاوه بر حذف کاغذ و کاهش هزينه ها در پيشگيري از شيوع ويروس نيز موثر است.
احمدي نصر ادامه داد: علاوه بر کالاهاي صادراتي، تشريفات گمرکي کالاهاي ترانزيتي و فرآورده هاي نفتي نيز از مرز رسمي پرويزخان درحال انجام است که با احتساب آمار اين کاميون ها حجم تردد کاميون ها روزانه به يک هزار دستگاه مي رسد.
 وي اظهار داشت: پارسال ارزش کالاهاي صادراتي از مرز رسمي پرويزخان به کشور عراق به يک ميليارد و 458 ميليون دلار به وزن سه هزار و 386 ميليون تن رسيد که از نظر ارزشي 18 درصد و به لحاظ وزني 14 درصد نسبت به سال 97 افزايش داشت.

منبع: خبرگزاري ايرنا