اخبار
 1399/01/19  تاریخ خبر
فعالیت بی‌وقفه مرز پرویزخان

مديرکل گمرکات استان کرمانشاه از فعاليت بي‌وقفه مرز پرويزخان خبر داد و گفت: اين مرز بيشترين تردد را در ميان مرزهاي زميني کشور دارد.
خليل حيدري اظهار داشت: مرز پرويزخان حتي در ايام تعطيلات نوروز نيز باز بوده و مسئولان کشوري از جمله معاون اول رئيس جمهور همواره مرزها را رصد مي‌کنند.

وي افزود: مرز پرويزخان بيشترين تردد را در ميان مرزهاي زميني کشور دارد.

مديرکل گمرکات استان کرمانشاه تصريح کرد: در حال حاضر مرز پاکستان بسته است و حجم تجارت در مرز افغانستان نيز پايين است بر همين مبنا عمليات گمرکي در هيچ مرزي به ميزان عمليات گمرکي مرز پرويزخان نيست و پس از مرز پرويز خان باشماق دومين مرز بيشترين تردد و معاملات اقتصادي را به خود اختصاص مي‌دهد.

وي عنوان کرد: فعاليت مرز پرويزخان همانند گذشته ادامه دارد هر چند بخشي از روند کار کاهش يافته اما در حال حاضر با توجه به اينکه مرزهاي سومار، خسروي، شوشمي و شيخ بسته شدند اما رويه صادراتي مرز پرويزخان رو به افزايش است.

حيدري بيان کرد: بخشي از فعاليت‌هاي مرز شيخ صله و شوشمي به حوزه پرويزخان منتقل شده و البته در بخش عربي شاهد بسته شدن مرز هستيم.

اين مسئول بيان داشت: در بخش تجارت کردي مرز پرويزخان روزانه بين 50 تا 100 کاميون سوخت در طرف ديگر مرز تخليه مي‌شد اما در حال حاضر حجم مصرف سوخت حامل‌هاي انرژي به دليل شرايط قرنطينه کاهش يافته است و در سمت کردستان عراق نيز شاهد کاهش تقاضا هستيم با اين حال در ساير کالاها حجم مبادلات افزايش يافته است.

وي تصريح کرد: ارزش معاملات در مرز پرويزخان از نظر کالايي و وزني بيشترين ارزش را طي روزهاي سال جديد به خود اختصاص داده است.

مديرکل گمرکات استان کرمانشاه تصريح کرد: به گواه قانون مسئولان گمرک مرزبانان اقتصادي هستند که بر مبناي عقل و منطق هيچ گاه نبايد مرزها را تعطيل کنند بر همين مبنا در تعطيلات نوروز و ساير ايام نيز مرز پرويزخان باز بوده است.

وي افزود: البته ممکن است در برخي روزها تجارت برخي کالاها ممنوع شود که اين به معناي تعطيلي مرز نيست.

منبع: خبرگزاري مهر