اخبار
 1399/01/19  تاریخ خبر
احتمالا تا ۲۷ فروردین صد درصد مرزهای عراق بازگشایی شود

نايب رييس کميسيون صادرات اتاق ايران گفت: پروتکلي بين مديريت مرزهاي ايران و کويت امضا شده و طبق آن مجوز کالاهاي فاسد شدني صادر شده است و از چند روز آينده شناورهاي چوبي براي ورود به کويت و انجام صادرات کالاهاي ايراني اقدام مي‌کنند.

 مصطفي موسوي درباره آخرين وضعيت مرزهاي ايران با کشورهاي همسايه اظهار داشت: براي بازگشايي و تعيين تکليف مرزهاي ايران و عراق در شرايط شيوع ويروس کرونا تفاهم نامه‌اي بين ادارت گمرک ايران و عراق منعقد مي‌شود که پروتکل‌هاي آن در حال بررسي است و تا چند روز آينده احتمالا به امضا مي‌رسد.

وي افزود:‌ براساس مذاکرات انجام شده قرار بر اين است که طبق تصميمات ستاد مبارزه با کرونا در عراق امکان صادرات کالاهاي فاسد شدني با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي را فراهم و مجوزهاي مورد نياز در اين خصوص صادر شود.

نايب رييس کميسيون صادرات اتاق ايران ادامه داد: به احتمال قوي تا بيست و هفتم فروردين 100 درصد مرزها بازگشايي شوند و بتوان از طريق چهار مرز شلمچه، مهران، خسروي و چذابه با حفظ شرايط بهداشتي کالاهاي فاسد شدني از جمله مواد غذايي و کشاورزي  صادر شوند.

موسوي درباره مرز ايران و کويت گفت: پروتکلي بين مديريت مرزهاي ايران و کويت امضا شده و طبق آن مجوز کالاهاي فاسد شدني صادر شده است و از چند روز آينده شناورهاي چوبي براي ورود به کويت و انجام صادرات کالاهاي ايراني اقدام مي‌کنند.  

وي تاکيد کرد: مسير عادي سازي روابط تجاري با کشورهاي همسايه بر روي ريل قرار گرفته است و مرزها به تدريج و به صورت تخصصي باز مي‌شوند و بازه صادرات محصولات با حفظ پروتکل‌هاي بهداشتي گسترده‌تر خواهد شد.

رييس اتاق مشترک ايران و ويتنام درباره روابط تجاري با اين کشور هم گفت: مبتلايان در ويتنام بسيار کم بوده و تا حالا فوتي هم نداشته‌اند اما تا پانزدهم آوريل در اين کشور تعطيل رسمي اعلام و در تمام شهرها تردد شهري و بين شهري ممنوع شده است.  لذا ادارات از جمله گمرک و بنادر هم در اين کشور تعطيل هستند و هيچ گونه صادرات و وارداتي انجام نمي‌شود.


منبع: خبرگزاري ايلنا