اخبار
 1399/01/23  تاریخ خبر
احتمال بازگشایی مرز بازرگان در روزهای آینده قوت گرفت
احتمال بازگشايي مرز بازرگان در روزهاي آينده به دنبال ملاقات اضطراري امروز مديران گمرک گوربلاغ  و بازرگان قوت گرفت .

 سخنگوي گمرک ايران در اين خصوص گفت: در ملاقات مرزي  حضوري اضطراي ظهر امروز  مدير کل گمرک بازرگان با مدير کل گمرک گوربلاغ در خصوص نحوه پذيرش160 کاميون  ترکيه اي که عازم ايران بودند  و از سوم اسفند با بسته شدن مرز از طرف ترکيه همچنان در کشور ترکيه بلاتکليف ماندند و نحوه تعاملات مرزي گفتگو شد.

لطيفي افزود : در اين ملاقات مرزي، طرف ايراني پيشنهاد داد که روزانه نزديک به صد کاميون در نقطه صفر مرزي با رعايت پروتکل بهداشتي بصورت تعويض کشنده ترکيه اي با کشنده ايراني انجام پذيرد که طرف ترک تصميم گيري  در خصوص اجرايي شدن اين پيشنهاد را  به جلب نظر و کسب مجوز از استانداري" آغري" موکول کرد.

دبير شوراي اطلاع رساني گمرک ايران، در خصوص پيشنهاد مديرکل گمرک گوربلاغ ترکيه،در اين ملاقات مرزي توضيح داد: طرف ترک  نيز پيشنهاد کرد که تا دو سه روز آينده عمليات تعويض کشنده روزانه به تعداد 20 کاميون در بازارچه مشترک "ساري سو" بازرگان صورت پذيرد. که دراين خصوص نيز طرف ايراني آمادگي خود را براي پذيرش تا 40 دستگاه کاميون  اعلام داشت و بنا شد تا زمان پاسخ استانداري" آغري" ورود کالا از بازارچه "ساري سو" از شنبه يا يکشنبه 23و24فروردين عملياتي شود.


لطيفي در پايان گفت: اولويت پذيرش محموله هاي وارداتي از ترکيه براي گمرک ايران، محموله هايي است که از سوم اسفند در مرزهاي ترکيه براي ورود به ايران متوقف مانده اند.

گفتني است، يک محموله دارو بعداز ظهر امروز وارد بازارچه مرزي "ساري سو" شده است.

منبع: گمرک نيوز