اخبار
 1399/01/23  تاریخ خبر
افزایش دوبرابری سهیمه صدور بارنامه‌ها به رانندگان کامیون
غلامحسين دغاغله  مديرکل دفتر حمل و نقل کالاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي  با بيان اينکه بيشترين کالاهاي اساسي وارد شده به کشور در بندر امام خميني (ره) بندر شهيد رجايي، انزلي، چابهار، اميرآباد و بوشهر بوده اس، گفت: براي تشويق رانندگان به حمل کالا به ويژه از مبادي جنوبي کشور اقدامات بسياري در دستور کار سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي قرار گرفته است.

دغاغله با بيان اينکه کشتي ها حامل کالاي اساسي صورت مستمر از بنادر و گمرکات کشور بارگيري مي کنند، افزود: مطابق با برنامه هاي ورود کشتي ها به بنادر کشور بخش حمل و نقل جاده اي هم به صورت مرتب در کنار اين کانتينر ها و کشتي ها اقدام به بارگيري کالاهاي تخليه شده مي کنند و اين کالا ها به صورت مرتب از ابتداي اسفند ماه اقدام به جا به جايي کالاها کرده‌اند.

مدير کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداري توضيح داد: طبق برنامه ريزي هايي که انجام شده کاميون ها به روش هاي مختلف و بر اساس نياز در تمامي بخش هاي کشور جهت جابه جايي کالاها حضور دارند‌.

او با اشاره به اينکه سهميه بارنامه هاي شرکت‌هاي حمل و نقلي دوبرابر شده است، افزود: با توجه به تعطيلاتي که از ماه گذشته ايجاد شده براي آنکه ناوگان جاده‌اي دچار مشکل نشوند سعي کرده‌ايم براي صورت مرتب براي کاميون ها بارنامه صادر کنيم تا تردد به سالن ها و شرکت ها به حداقل برسد.

گفتني است طبق جديدترين آمارهاي ارائه شده  از سوي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي محموله هاي زيادي از کالاها به ويژه کالاهاي اساسي و ضروري در مرحله ورود به کشور بودند و ورود تعداد زيادي از کشتي ها و محموله ها با روزهاي پاياني اسفند ماه و ابتداي فروردين ماه امسال مصادف شد.

همچنين به دليل تعطيلات نوروز و تاثير آن در کاهش فعاليت هاي حمل و نقلي و شيوع ويروس کرونا در کشور ،دغدغه ها و نگراني هايي براي حمل کالاهاي ضروري و اساسي ايجاد شد و نهايتا تمهيدات پيش بيني شده در سطح کشور در اين زمينه و همچنين  تلاش رانندگان و متصديان حمل و نقل از 25 اسفند 98 تا 16 فروردين امسال منجر به حمل 833 هزار تن کالاي اساسي در قالب 35 هزار سرويس از پنج بندر اصلي کشور شد.

از اين ميزان سهم بندر امام خميني (ره) حدود 53 تا 55 درصد، بندر اميرآباد 16 درصد ، بندر چابهار 10 درصد و مابقي مربوط به بندرهاي انزلي و آستارا بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران