اخبار
 1399/01/30  تاریخ خبر
بندر چابهار یک مسیر فعال در ترانزیت کشور افغانستان

قطعا بخش خصوصي کشور افغانستان بعد از حل مشکلات ناشي از کرونا و قرنطينه دوباره مي توانند به شکل عادي به تجارت خود در اين بندر ادامه داده و نسبت به ايجاد دفاتر و پايگاه هاي تجارتي خود اقدام کنند .

 سفير افغانستان در ايران گفت : با تمهيدات در نظر گرفته شده قرار است محموله هاي تجاري انتقالي از چابهار به افغانستان در برگشت کالاهاي تجاري اين کشور را به مقاصد تجاري مدنظر منتقل کنند .

عبدالغفور ليوال در جريان ورود اولين کشتي از محموله 75 هزار تني گندم اهدايي هند به اين کشور به بندر شهيد بهشتي اظهار داشت : در ابتدا جا دارد از مساعدت دو کشور دوست و همسايه يعني هند و ايران به خاطر گندم و همچنين ايجاد تسهيلات براي اين انتقال به افغانستان تشکر داشته باشيم . همان طور که در خبرها ذکر شد اولين محموله گندم مساعدت شده کشور هندوستان که در مجموع 75 هزار تن است ، به چابهار رسيد تا بعد از تخليه و بارگيري روانه افغانستان شود .

وي تصريح کرد : قرار است به زودي محموله هاي بعدي از اين مجموعه 75 هزار تني گندم مساعدت کشور دوست هندوستان به چابهار ارسال و طي نوبت هاي مختلف به افغانستان انتقال يابد .

سفير کشور افغانستان در ايران با اشاره به اينکه بندر چابهار داراي ظرفيت و امکانات بسيار خوبي براي انتقال کالا و مواد تجارتي کشورش به نقاط مختلف جهان است ، تصريح کرد : در اين خصوص مسئولان بندر چابهار در نظر دارند با انجام تمهيدات لازم کانتينرهايي که از کشور ايران به افغانستان براي انتقال کالاهاي تجارتي مي رود در مسير برگشت ، محموله هاي تجاري افغانستان را از طريق چابهار به مقاصد تجاري مدنظر منتقل کنند .   

وي ادامه داد : اين شرايطي که در بندر چابهار وجود دارد آن را به يک بندر براي انتقالات دو جانبه تبديل کرده است . قطعا بخش خصوصي کشور افغانستان بعد از حل مشکلات ناشي از کرونا و قرنطينه دوباره مي توانند به شکل عادي به تجارت خود در اين بندر ادامه داده و نسبت به ايجاد دفاتر و پايگاه هاي تجارتي خود اقدام کنند . قطعا اين بندر مي تواند به عنوان يک مسير فعال در ترانزيت کشور افغانستان استفاده شود .

منبع: پرتال حمل ونقل