اخبار
 1399/02/03  تاریخ خبر
کاهش تعداد کامیون‌های متوقف شده در پشت مرز میرجاوه

پيرو هماهنگي‌ها و مکاتبات صورت گرفته بسته بودن مرز به اصناف حمل‌ونقلي و حصول اطمينان از باز بودن مرز قبل از بارگيري در هفتم اسفندماه سال 98 اعلام شد .

 تعداد کاميون‌هاي گرفتار در پشت مرز ميرجاوه از اسفندماه سال گذشته تاکنون با اقدامات سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي‌ از 1003دستگاه به 740 دستگاه کاهش يافته است .

منوچهر سلمان‌زاده مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي اين سازمان با اشاره به اقدامات انجام شده در پي نگراني‌ها بابت گرفتاري کاميون‌هاي متوقف در پشت مرز ايران و پاکستان (ميرجاوه) اظهار داشت : با شيوع ويروس کرونا در منطقه ، کشور پاکستان طي دو مرحله از تاريخ 4 تا 16 اسفند ماه سال قبل و همچنين از 24 اسفندماه سال گذشته تا به امروز مرز مشترک خود با ايران را بسته است .

وي افزود : در اين مدت سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي هماهنگي‌هاي لازم را با سفارت جمهوري اسلامي ايران در پاکستان به منظور رايزني با طرف پاکستاني و وزارت کشور در خصوص استفاده از ظرفيت استانداري سيستان‌وبلوچستان انجام داد ، همچنين علاوه بر پيگيري از طريق ملاقات‌هاي مرزي مشترک ، با گمرک ايران براي صدور اجازه برگشت ناوگان ايراني مکاتبه شد .

مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي يادآور شد : پيرو هماهنگي‌ها و مکاتبات صورت گرفته بسته بودن مرز به اصناف حمل‌ونقلي و حصول اطمينان از باز بودن مرز قبل از بارگيري در هفتم اسفندماه سال 98 اعلام شد .

سلمان‌زاده با اشاره به نتايج حاصل از اقدامات صورت گرفته بيان داشت : تعداد کاميون‌هاي حامل کالاهاي صادراتي و ترانزيتي در مرز ميرجاوه از 1003 دستگاه به 740 دستگاه کاهش يافت و بخش قابل توجه محمولات گاز مايع در مخازن استان سيستان و بلوچستان تخليه شد و مابقي نيز در دست اقدام است .

وي گفت : در حال حاضر راه حل برگشت ناوگان به مبادي اوليه خود ، صدور اجازه از طرف گمرک ايران با توجه به درخواست صاحبان کالا و يا شرکت‌هاي حمل‌ونقل به نيابت از صاحبان کالا است .

مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با بيان اين که تخليه محمولات گاز مايع در مخازن استان سيستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد ، خاطرنشان کرد : حق توقف رانندگان براساس قرارداد فيمابين با شرکت‌هاي حمل‌ونقل و در صورت فقدان قرارداد براساس سند حمل (بارنامه و CMR) قابل پرداخت از طرف شرکت‌هاي حمل‌ونقل خواهد بود .

منبع: پرتاال حمل ونقل