اخبار
 1399/02/17  تاریخ خبر
معطلی کامیون‌ها در مرز پرویزخان/ فرماندار قصرشیرین: روند صادرات کالا به عراق تسریع می‌شود

فرماندار قصرشيرين با اشاره به معطلي کاميون هاي حامل کالاي صادراتي در مرز پرويزخان گفت: با برداشتن برخي محدوديت‌ها و افزايش حجم صادرات در مرز رسمي پرويزخان، روند صادرات کالا به عراق تسريع مي‌‌يابد.

مرادعلي تاتار اظهار داشت: طي روزهاي اخير با توجه به بحث کرونا و بسته شدن مرزهاي کشور و فعال بودن 24 ساعته مرز پرويزخان استان کرمانشاه، رفت و آمد تعداد کاميون‌هاي حامل کالاهاي صادراتي از نقاط مختلف کشور در اين مرز رسمي افزايش يافته است.

وي ادامه داد: استاندار کرمانشاه به منظور بررسي وضعيت مرز پرويزخان چهارشنبه هفته گذشته وارد شهرستان قصرشيرين شد و با برگزاري نشستي در مرز با حضور کنسولگري ايران در کردستان عراق مباحث مربوط به مرز رسمي پرويزخان  به خصوص سرعت دادن به بحث صادرات را بررسي کرد.

فرماندار قصرشيرين با اشاره به سرريز شدن کاميون‌هاي از نقاط مختلف کشور به سمت مرز رسمي پرويزخان، گفت: شلوغي مرز سبب شده کاميون‌دارن چندروزي در اين مرز معطل شوند از اين روز از ظرفيت پارکينگ‌هاي اربعين استفاده کرده‌ايم.

وي ادامه داد: معطلي کاميون‌ها براي بار خشکبار مشکلي ندارد، اما موجب فاسد شدن برخي کالاهاي صادراتي که تاريخ مصرف مشخصي دارند از جمله تره‌بار شده که استاندار در بازديد از اين مرز خواستار، رفع اين مشکل و تسريع در روند صادرات شد.

تارتار در خصوص کارهاي انجام شده در راستاي تسريع روند صادرات در مرز رسمي پرويزخان، گفت: طي نشستي که با طرف عراقي داشتيم قرار شده، برخي محدوديت‌ها برداشته شود؛ در واقع روزانه 300 کاميون تره‌بار از اين مرز صادر مي‌شد که آن را به تعداد 500 کاميون افزايش داده‌ايم تا با افزايش حجم صادرات کاميون‌داران کمتر در صف‌هاي طولاني معطل شوند.

منبع: خبرگزاري فارس