اخبار
 1399/02/20  تاریخ خبر
اهمیت مرز زميني دوغارون در اقتصاد كشور و رونق ترانزیت منطقه

معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي به همراه مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان خراسان رضوي، در بازديد از پايانه مرزي دوغارون در خراسان رضوي در جريان عملكرد،پتانسيل ها و ظرفيت ها و مشكلات اين معبر رسمي قرار گرفت. 

 مهران قرباني معاون حمل و نقل اين سازمان، در سفر به استان خراسان رضوي از نقطه اختلافي، سالن هاي مسافري و تجاري و منطقه ويژه اقتصادي دوغارون بازديد کرد و در جريان روند فعاليتهاي پايانه مرزي از جمله ترانزيت،صادرات و واردات وزير ساختهاي اداري و تاسيساتي پايانه مرزي قرار گرفت. قرباني در هدف از اين سفر را با توجه به اهميت مرز زميني دوغارون در اقتصاد كشور، بررسي آخرين وضعيت پايانه مرزي دوغارون و خدمات ارائه شده به رانندگان و شركتهاي حمل ونقلي و ايجاد فضايي بهتر براي اين بستر اقتصادي عنوان کرد. 

وي ، چشم انداز پيش رو براي اين پايانه را ارتقائ عملكرد توسعه،تعيين خط مرزي وحل مشكل نقطه اختلافي، توسعه زير بنايي عنوان كرد و افزود : 

اميد است بتوانيم شاهد رشد روز افزون عملكرد اين پايانه مرزي بوده و اين معبر مهم استراتژيكي را به عنوان کريدور حمل ونقل بين المللي از ايران به سمت ازبكستان و تاجيكستان در منطقه مطرح شود. بر اساس اين گزارش، معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در ادامه سفر به خراسان رضوي با حضور در جمع انجمن‌هاي صنفي شرکت‌هاي حمل و نقل خراسان رضوي، اظهارداشت :

رانندگان حمل و نقل برون شهري در کشور سال گذشته از حدود هزار و 300ميليارد ريال بيمه تکميلي درمان بهره‌مند شدند. مهران قرباني ، افزود: بيمه تکميلي رانندگان 2 سال قبل در شوراي عالي ترابري تعيين تکليف شد و مقرر گرديد شرکت‌هاي حمل و نقل نسبت به بيمه تکميلي رانندگان اقدام کنند. 

وي اعلام کرد : طي سه ماه گذشته حدود 4000 پرسشنامه به صورت تصادفي از رانندگان در پايانه‌هاي مرزي کشور تهيه شد و براساس آن اولويت‌هاي 12 گانه رانندگان مشخص گرديد. قرباني خاطرنشان کرد : از راهکارها و پيشنهادهاي دلسوزانه مختلف انجمن‌ها، گروه‌ها و کارشناسان دانشگاهي استقبال مي‌کنيم. وي حمل و نقل را موضوع چند وجهي و چند بخشي دانست و افزود: 

به عنوان مثال در زمينه نوسازي ناوگان حمل و نقل در کشور بايد نظر سازمان استاندارد، خودروسازان بزرگ، وزارت صنعت، معدن و تجارت و محيط زيست تامين شود ، لذا بايد با توجه به اين موارد صادقانه اظهار نظر نمود و عملکرد دست اندرکاران حمل و نقل را قضاوت کرد. 

قرباني اظهار داشت : با پيگيري‌هاي صورت گرفته در زمينه آسيب‌هاي کرونا به فعالان و صنعت حمل و نقل کشور، فعالان اين صنعت در اولويت قرار دارند که تا حدود 2 هفته آينده چشم اندازي از نحوه حمايت از آنها اعلام خواهد شد. معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي گفت:

در صورت هم افزايي انرژي همه فعالان حوزه حمل و نقل مسافر ، طرح آزمايشي فروش غيرحضوري و اينترنتي بليت اتوبوس بين شهري در مشهد موفق خواهد شد و بقيه کشور نيز از آن تبعيت کرده و آن را الگو قرار مي دهند. قرباني در جمع انجمن صنفي شرکتهاي حمل و نقل مسافر خراسان رضوي افزود: با توجه به اجراي آزمايشي طرح در خراسان رضوي از مشهد ، سازمان راهداري وحمل ونقل جاده اي از پروژه آزمايشي فروش بليت اينترنتي اتوبوس حمايت صد درصدي خواهد داشت. 

وي بيان کرد : اين مدل فروش مانند فروش بليت هواپيما در فرودگاه ها خواهد بود يعني علاوه بر فروش غيرحضوري بايد زمينه فروش حضوري در پايانه ها نيز باقي بماند. گفتني است معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ، از پايانه مسافري امام رضا (ع) بازديد و با رانندگان مسافربري گفت و گو داشت و در جريان مشکلات اين بخش قرار گرفت.

منبع: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي