اخبار
 1399/02/23  تاریخ خبر
بازگشایی مرز ایران و پاکستان در میرجاوه از امروز
دبير شوراي اطلاع رساني گمرک گفت: طي مذاکرات صبح امروز مديران گمرک ميرجاوه و مديران مرزي تفتان پاکستان ، مرز ميرجاوه به صورت محدود پس از بيش از دو ماه توقف، فعاليت خود را از سر گرفت.

سيد روح اله لطيفي، سخنگوي گمرک ، اظهار داشت: بر اساس تصميم امروز مديران مرزي ايران و پاکستان، اين مرز در روزهاي زوج از ساعت 8 صبح تا 14 فعال خواهد بود و در دو بخش گمرک و بازارچه 75 کاميون کالاي صادراتي ايران را پذيرش مي کند.

وي افزود: اين تصميم از امروز عملياتي شده است و اولويت با کاميون هاي متوقف و کالاهايي است که از اسفندماه براي ورود به پاکستان اقدامات قانوني را انجام داده اند.

لطيفي تاکيد کرد: از آنجا که بيش از 600 دستگاه کاميون منتظر انتقال کالاهاي خود به مقاصد شان در کشور پاکستان هستند و در صورت ادامه روند پذيرش کالا از سوي پاکستاني ها در سه روز در هفته و اين تعداد، نزديک به سه هفته زمان لازم است تا اين تعداد کاميون ها از مرز عبور کنند، بر همين اساس از تجار و مسئولين مرتبط با تجارت خارجي درخواست داريم  براي جلوگيري از توقف کاميون ها در اين مرز، صادرات کالا هاي جديد را به بعد از اين تاريخ موکول کنند.
 
سخنگوي گمرک در پايان گفت: در صورت عادي شدن شرايط و پذيرش بيشتر محموله هاي صادراتي و ترانزيتي از سوي پاکستان،  گمرک ايران آمادگي دارد ضمن اجراي کامل پروتکل هاي بهداشتي، به صورت 24 ساعته براي تسريع و ارائه خدمات فعاليت کند.

گفتني است مرز ميرجاوه، مهمترين مرز تجاري زميني، بين ايران و پاکستان است که به دليل شيوع ويروس کرونا و با تصميم شوراي امنيت ملي پاکستان در اسفندماه، ورود کالاهاي تجاري ايران  را متوقف کرده است.

منبع: گمرک نيوز