اخبار
 1399/02/29  تاریخ خبر
ترکمنستان از ظرفیت بندرچابهار برای ترانزیت کالا استفاده کند

استاندار سيستان وبلوچستان گفت: کشور ترکمنستان از ظرفيت بندر و منطقه آزاد تجاري- صنعتي چابهار براي ترانزيت کالا استفاده کند تا شاهد فعال سازي مسير کريدور شمال به جنوب باشيم.

 احمدعلي موهبتي روز يکشنبه در نشست با سفير جمهوري اسلامي ايران در ترکمنستان که با حضور روساي نمايندگي وزارت امورخارجه زاهدان و چابهار از طريق ويدئوکنفرانس برگزار شد اظهارداشت: سيستان وبلوچستان بويژه چابهار ظرفيت‌هاي زيادي در زمينه تجاري، اقتصادي و بازرگاني دارد و يکي از مناطق متصل به آبهاي آزاد بوده و نقش مهمي در توسعه تجارت دارد.

وي افزود: سيستان وبلوچستان سرزمين فرصت‌هاي مهم براي حضور فعالان و سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي است و دستگاه‌هاي اجرايي تمامي همکاري‌ها را براي آغاز فعاليت‌هاي اقتصادي خواهند داشت.

استاندار سيستان و بلوچستان فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين استان بويژه چابهار را تشريح و خواستار سرمايه گذاري و حضور بيشتر فعالان اقتصادي ترکمنستان در اين منطقه شد.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ترکمنستان نيز ضمن استقبال از پيشنهاد استاندار سيستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: آمادگي خود را جهت انجام هماهنگي‌هاي لازم براي سفر مقامات ترکمنستان به چابهار اعلام مي‌داريم.

غلام عباس ارباب خالص افزود: هيات‌هاي سرمايه گذاري در حوزه‌هاي مختلف از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي بندر و منطقه آزاد چابهار بازديدو فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري را بررسي خواهند کرد.

رييس نمايندگي وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار نيز گفت: با انجام هماهنگي‌هاي لازم در آينده‌اي نزديک شاهد حضور مقامات، سفراي برخي از کشورهاي آسياي ميانه و کشورهاي همسايه شرقي در چابهار خواهيم بود.

حميدرضا طوسي افزود: چابهار با ظرفيت‌هاي مهم تجاري و اقتصادي و دارا بودن بندر شهيد بهشتي با هشت و نيم ميليون تن تخليه و بارگيري سالانه کالا و منطقه آزاد با ده‌ها مزيت و فرصت سرمايه‌گذاري مي‌تواند نقش مهمي در توسعه تجارت و روابط داشته باشد.

وي ادامه داد: نمايندگي وزارت خارجه در منطقه آزادچابهار در طول چند سال اخير زمينه حضور تجار، مقامات و مسوولان کشورهاي مختلف در را فراهم کرده و تاکنون صدها هيات از فرصت‌هاي مهم سرمايه‌گذاري اين شهرستان بازديد کرده‌اند.

رييس نمايندگي وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: تمامي همکاري‌ها براي رفع موانع جهت سرمايه‌گذاري و حضور فعالان اقتصادي برداشته و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاري ايرنا