اخبار
 1399/03/06  تاریخ خبر
افزایش 102 درصدی ارزش ریالی صادرات در گمرک تمرچین
ناظر گمرکات آذربايجان غربي از افزايش 102 درصدي ارزش ريالي صادرات در گمرک تمرچين خبر داد و گفت: در راستاي شيوع بيماري کرونا و به دنبال آن بسته بودن مرزهاي مشترک با ترکيه، عملا گمرک بازرگان نقش چنداني در مبادلات تجاري ندارد ولي گمرک تمرچين طي اين مدت فعال بوده و مبادلات نيز از طريق اين گمرک انجام مي‌شود.

??افزايش 102 درصدي ارزش ريالي صادرات در گمرک تمرچين

توحيد آذربند  در اروميه از افزايش 102 درصدي ارزش ريالي صادرات در گمرک تمرچين خبر داد و گفت: با توجه به اينکه کشور عراق يکي از مهمترين کشورهاي مقصد کالاهاي ايراني است وجود گمرک تمرچين در مرز با کشور عراق حائز اهميت است.

وي با اشاره به تعطيل بودن برخي مرزهاي مشترک با کشور عراق، ادامه داد: 167 هزار تن کالا به ارزش 200ميليون دلار که از توليدات کل کشور به مقصد عراق از گمرک تمرچين پيرانشهر از کشور خارج شده است.

اين مسئول با اشاره به نوسانات صادرات از گمرک تمرچين پيرانشهر، تصريح کرد: در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ميزان صادراتي که از اين گمرک انجام گرفته است از نظر وزن 48 درصد و از نظر ارزش ريالي 102 درصد رشد دارد.

آذربد عمده کالاهاي صادراتي به کشور عراق را از مرز تمرچين پيرانشهر، انواع ميوه، بيسکويت، سبزيجات، قطعات پلاستيک، سيمان و ... عنوان و اظهار کرد: در تلاش براي افزايش ميزان صادرات از کشور هستيم.

ناظر گمرکات آذربايجان‌غربي با اشاره به آمار واردات از طريق اين گمرک، اعلام کرد: در دو ماه امسال بيش از 2 هزار تن کالا به ارزش 927 ميليون دلار از طريق گمرک تمرچين وارد کشور شده است.

وي با اشاره به فعاليت شبانه‌روزي به واسطه افزايش مقدار کاميون‌هاي صادراتي و ترانزيتي ورودي و خروجي گمرک تمرچين، گفت: طي امسال در زمينه تخليه، بارگيري و خروج کالاهاي صادراتي در گمرک پيرانشهر 6478 دستگاه کاميون ثبت شده است.

منبع: خبرگزاري فارس