اخبار
 1399/04/21  تاریخ خبر
تاکید بر افزایش آرامش و امنیت رانندگان درمرزهای جاده ای
معاون حمل و نقل و سرپرست دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در سفر يک‌روزه به آذربايجان غربي با همراهي مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان از بخش هاي مختلف پايانه مرزي بازرگان بازديد و با مديرعامل منطقه آزاد ماکو با هدف توسعه زيرساخت هاي خدماتي به بخش حمل و نقل بين المللي گفتگو کرد.
مهران قرباني، معاون حمل و نقل  درسفر يک‌روزه به آذربايجان غربي، طي بازديد از پايانه مرزي بازرگان با همراهي سرپرست دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان در گفتگوي مستقيم و چهره به چهره با رانندگان ترانزيت به بررسي وضعيت نحوه خدمات رساني به رانندگان، اقدامات مرتبط با مبارزه با شيوع کرونا را مورد ارزيابي قرار داد. 
 در ديدار هيئت اعزامي از سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به پايانه مرزي بازرگان و در ديدار با مديرعامل منطقه آزاد ماکو، آخرين وضعيت بهسازي شبکه راههاي منتهي به پايانه مرزي بازرگان و وضعيت آماده سازي تيرپارک آنا وطن مورد بررسي قرار گرفت.
قرباني در اين ديدار گفت: با افتتاح تيرپارک آنا وطن در جوار پايانه مرزي بازرگان، رانندگان ترانزيت و حمل و نقل بين المللي به راحتي ضمن استفاده از خدمات رفاهي مستقر در تيرپارک، امکان طي برخي از رويدادهاي زمانبر گمرکي را نيز به تدريج خواهند يافت ‌و با سيستم مکانيزه نوبت دهي که توسط بهره بردار تيرپارک مذکور در دست تهيه است، امکان برنامه ريزي و استفاده از زمان هاي توقف در تيرپارک را خواهند داشت.
معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي  با بيان اينکه بهره برداري از تيرپارک در حال ساخت در جوار پايانه مرزي بازرگان را در ارتقا امنيت ناوگان و رانندگان تاثيربسزايي خواهد داشت، اذعان داشت: پيش بيني مي شود تيرپارک مذکور تا شهريور ماه سالجاري و مصادف با هفته دولت به بهره برداري برسد.
وي افزود: ضروري است که راحتي و امنيت رانندگان و ‌سهولت مراحل ‌گمرکي‌ و انتظامي ‌در مرزها در راستاي تسهيل و روانسازي ‌‌ بازنگري و ارتقا يابد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي يادآور شد: عدم مديريت يکپارچه و نگاه بخشي در مرزهاي جاده اي ‌و‌تمرکز اقدامات متعدد گمرکي و‌انتظامي و‌کنترل هاي‌متوالي در مرزها، شرايط دشواري را براي رانندگان ترانزيت ‌‌بين المللي پديد آورده است که سعي خواهد شد با همکاري دستگاههاي متولي و استفاده از ظرفيت هاي موجود وضعيت بهتري براي رانندگان فراهم آيد.
وي در مورد آمار تردد کاميون و مسافر از پايانه مرزي بازرگان بدليل محدوديت هاي اعمال شده در راستاي پيشگيري از شيوع ويروس کرونا گفت: در حال حاضر  عمليات عمراني با عنوان تکميل کارهاي باقيمانده در پايانه مرزي بازرگان اجرا مي شود که اعتبار ريالي اين عمليات عمراني 157 ميليارد ريال است.
قرباني افزود: عمليات عمراني با عنوان تکميل کارهاي باقيمانده در پايانه مرزي بازرگان در حدود 99 درصد پيشرفت فيزيکي دارد که شامل عمليات بتن مسلح جاده لاين مسافري، ساخت پارکينگ کاميوني و آتش زا، اجراي گاردريل مسير لاين ترانزيتي است.
به گفته اين مقام مسئول مرمت و بهسازي سالن تجاري پايانه مرزي بازرگان نيز از جمله ديگر اقدامات عمراني در حال اجرا در اين پايانه مرزي با هدف ارتقا کيفي خدمات رساني به مترددين که از 81 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار  است و با اعتبار 28 ميليارد ريال به زودي به اتمام خواهد رسيد.
در جريان اين سفر معاون حمل و نقل و سرپرست دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين الملل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به همراه مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي همچنين از سالن چندمنظوره نوبت دهي و نحوه کنترل سوخت کاميون هاي خروجي از کشور پايانه بازرگان و محوطه اين پايانه مرزي، مرکز لجستيک شماره يک منطقه آزاد ماکو- پايانه لجستيک بازرگان بازديد کردند.

منبع: سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي