اخبار
 1399/04/31  تاریخ خبر
کامیون‌های سوخت معطل در مرز دوغارون روانه افغانستان شدند
مدير اجرايي منطقه ويژه اقتصادي دوغارون از روان شدن صف طولاني کاميون‌هاي سوخت معطل در مرز دوغارون خبر داد.

حسين آخوندزاده اعلام کرد: طي چند روز گذشته 540 دستگاه کاميون حامل سوخت به دليل اعتصاب نسبت به ارائه نکردن کرايه مناسب و هزينه‌هاي بالا از سمت گمرک افغانستان در پارکينگ انتظار مرز دوغارون معطل شدند که با پيگيري‌ها و مراودات انجام شده از روز گذشته با رفع برخي مشکلات اين صف طولاني در حال روان شدن است.

وي ادامه داد: افت بار و تلف شدن وقت راننده در اين شرايط اقتصادي بسيار نگران کننده است و اميدواريم مسئولان گمرک افغانستان زيرساخت‌هاي لازم را براي پذيرش رانندگان ايراني هرچه زودتر فراهم کنند تا هر چند وقت يک بار شاهد اين معطلي کاميون‌هاي ترانزيت در مرز دوغارون نباشيم.

آخوندزاده اظهار کرد: اکنون 200 دستگاه کاميون از گمرک اسلام قلعه در افغانستان براي بارگيري فرآورده‌هاي نفتي وارد منطقه ويژه اقتصادي دوغارون شده‌اند که با ورود اين تعداد کاميون در هفته جاري توقف کاميون‌هاي در صف انتظار تخليه در مرز دوغارون به حداقل مي‌رسد و روند تردد ناوگان حمل و نقل کاميون‌هاي سوخت نيز به حالت عادي برگشته است.

وي بيان کرد: گمرک دوغارون با بيش از 100 سال قدمت يکي از پنج گمرک برتر در کشور است و مي‌توان گفت تمام ترانزيت کالا به سمت افغانستان از طريق اين معبر رسمي صورت مي‌گيرد.

مدير اجرايي منطقه ويژه اقتصادي دوغارون اظهار کرد: بيشترين حجم کار اين گمرک، ترانزيت کالا از طريق بندرعباس بوده و کالاهاي تجار افغانستاني، پاکستاني و گاه هندي و ديگر ملل همسايه افغانستان از طريق کشورهاي حوزه خليج فارس به گمرک‌هاي بندرعباس، بندر لنگه و ديگر گمرکات مرزي آن کشورها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمي دوغارون ترانزيت مي‌شوند.

وي گفت: در راستاي تسهيل ورود و خروج خودروهاي سنگين در منطقه ويژه اقتصادي دوغارون ساعات کار اين منطقه روزانه 10 ساعت از 7تا 17 تعيين شده است.

گمرک دوغارون در فاصله 18 کيلومتري تايباد قرار دارد و روزانه تعداد زيادي کاميون ترانزيت از آن براي مراودات تجاري و اقتصادي عبور مي‌کنند.

منبع: خبرگزاري ايسنا