اخبار
 1399/05/11  تاریخ خبر
صادرات بیش از 187 هزار تن کالا از پایانه دوغارون تایباد به افغانستان
مدير پايانه مرزي دوغارون تايباد گفت: در چهار ماهه نخست امسال 187 هزار و 825 تن انواع کالا با هفت هزار و 630 دستگاه کاميون ترانزيتي از پايانه مرزي دوغارون شهرستان تايباد در خراسان رضوي به افغانستان صادر شد.

کريم نوايي نظامي افزود: انواع مصالح ساختماني، ميلگرد، بنزين و گاز مايع از مهم‌ترين اقلام صادراتي به افغانستان در اين مدت بوده است.

وي گفت: در همين بازه زماني هزار و 98 تن انواع کالا با 44 دستگاه کاميون از کشور افغانستان وارد اين پايانه رسمي کشور شده و 14 هزار و 580 تن انواع کالا با 610 دستگاه کاميون از افغانستان پس از ورود به پايانه مرزي دوغارون، از اين معبر رسمي به سمت برخي از کشور‌هاي آسيايي و اروپايي ترانزيت شده است.

مدير پايانه مرزي دوغارون تايباد گفت: پارسال نيز 640 هزار و 256 تن انواع کالا با 25 هزار و 640 دستگاه کاميون از اين پايانه به کشور افغانستان صادر شد.
نوايي نظامي افزود: پايانه مرزي دوغارون دروازه طلايي براي تجارت و ترانزيت کالا و از پرترددترين معبر‌هاي زميني کشور در بخش کالا و مسافر است و هرات از مهمترين بازار‌هاي کشور افغانستان با نقطه صفر مرزي و منطقه ويژه اقتصادي دوغارون 120 کيلومتر فاصله دارد.

وي افزود: اين پايانه رتبه پنجم ترانزيت خروجي و رتبه سوم صادرات را بين پايانه‌هاي خروجي کشور دارد.
مدير پايانه مرزي دوغارون تايباد گفت: در بخش مسافري نيز روزانه بيش از سه هزار و 500 نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش‌هاي مختلف اداري و خدماتي در اين پايانه تردد مي‌کنند و سالانه بيش از يک ميليون مسافر از طريق اين معبر وارد دو کشور ايران و افغانستان مي‌شوند.

منبع: خبرگزاري صدا و سيما