اخبار
 1399/05/12  تاریخ خبر
تخفیف‌ ویژه برای کشتی‌ها و کانتینرها در بندر شهید بهشتی چابهار
عضو هيات عامل و معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي گفت : براي توسعه و تقويت مبادلات تجاري در بندر شهيد بهشتي چابهار ، معافيت‌هاي تعرفه‌اي براي مواد معدني را از پنج روز به سه ماه رسانديم که تاثير بسزايي در فعاليت‌ها و عملکرد تجاري اين منطقه خواهد داشت که در ماه‌هاي آتي مي‌توان ميزان پيشرفت در اين زمينه را ارزيابي کرد .

فرهاد منتصر کوهساري اظهار کرد : ايجاد زير ساخت‌هاي مناسب و اعطاي تخفيف‌هاي تعرفه‌اي و مشوق‌هاي ارائه شده به فعالان اقتصادي در بندر چابهار سبب شده است که اين بندر استراتژيک ، هر روز نقش پررنگ‌تري در اقتصاد ملي ايفا کند . چابهار از نظر ژئوپلتيکي در مقايسه با ديگر مناطق ساحلي در جنوب ايران اهميت بالايي دارد چرا که اين منطقه داراي موقعيت ممتازي در زمينه کشتيراني و حمل نقل دريايي است .

وي افزود : عمق زياد آب براي تردد شناورهاي اقيانوس پيما و ايجاد تاسيسات بندري بستري مناسب جهت تردد شناورها در بندر چابهار با توان عمليات بالا فراهم کرده است و در همين راستا سازمان بنادر و دريانوردي با ارائه مشوق‌هاي تعرفه‌اي سعي در جذب کالا و کشتي به ويژه کشتي‌هاي لاينر به بندر شهيد بهشتي چابهار داشته و در سال جاري نيز علاوه بر تخفيف‌هاي سال‌هاي گذشته تخفيف‌هاي ديگري نيز در نظر گرفته‌ايم .

معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد : مدت معافيت کالاهاي مواد معدني در مصالح ساختماني در بندر شهيد بهشتي چابهار در کليه رويه‌هاي گمرکي سه ماه تعيين شده است . همچنين100 درصد تخفيف در هزينه شيفتينگ شناورهاي بين بندر شهيد کلانتري و شهيد بهشتي يا بالعکس براي بارگيري کانتينرهاي پر صادراتي يا ترانزيتي از مبداء بندر شهيد بهشتي چابهار و سه ماه معافيت بر هزينه انبارداري کانتينرهاي خالي که براي بارگيري کالاهاي صادراتي يا ترانزيتي وارد بندر شهيد بهشتي چابهار مي‌شود از جمله اين مشوق‌هاست .

منتصر کوهساري  گفت : يکي ديگر از مشوق‌هاي تعريف شده براي افزايش تبادلات تجاري از طريق بندر چابهار ازمذاکره با خطوط لاينر و ارائه مشوق‌هاي تعرفه‌اي به شناورهاي مذکور براي تردد بيشتر به بندر شهيد بهشتي چابهار است که مسلما تاثير بسزايي در اين ز مينه مي‌گذارد اما برخي از اين مشوق‌ها از ابتداي امسال و برخي ديگر از ابتداي مرداد ماه عملياتي شده و پس از گذشت چند ماه مي‌توان آثار آن را مورد ارزيابي قرار داد .

منبع: خبرگزاري ايسنا