اخبار
 1399/06/04  تاریخ خبر
جهش صادرات به افغانستان با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل

علاء ميرمحمدصادقي  درباره روابط تجاري ايران و افغانستان گفت:‌مردم افغانستان علاقه زيادي براي برقراري ارتباطات تجاري با ايرانيان را دارند، لذا بايد از اين موقعيت به خوبي استفاده کرد. 

نايب رئيس اتاق بازرگاني تهران با بيان اينکه سطح تجارت ما به افغانستان رو به افزايش است، افزود: ادامه اين روند مي‌تواند منجر به جهش روابط تجاري بين دو کشور شود. 

وي با اشاره به تقاضاي خوب براي خريد کالاهاي ايراني اظهار داشت: مواد غذايي و مصنوعات فلزي از جمله اجاق گاز، بخاري و کالاهايي مانند يخچال و فريزر توليد ايران در بازار افغانستان از تقاضاي خوبي برخوردار است. 

ميرمحمد صادقي با تأکيد اينکه نبايد اجازه دهيم که کشورهاي ديگر بازار افغانستان را تصاحب کنند، گفت: عرضه بيشتر کالاهاي ايراني نيازمند گسترش تبليغات توسط تجار ايراني و بخش خصوصي است. البته اتاق بازرگاني ايران و افغانستان نيز اقداماتي را براي شناساندن هر چه بيشتر کالاهاي ايراني در افغانستان انجام داده است. 

وي افزود: يکي از الزامات جهش صادرات به افغانستان، توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل و کاهش هزينه‌ها در اين بخش است تا کالاهاي ايراني با قيمتي قابل رقابت با ساير کالاها در اين بازار عرضه شود.

منبع: خبرگزاري فارس