اخبار
 1399/07/22  تاریخ خبر
مشکل حمل سوخت از گذرگاه های باشماق و پرویزخان به عراق حل شد
ايران و اقليم کردستان عراق روز دوشنبه با برگزاري نشستي مشترک در مرز باشماق، به بررسي مشکلات تانکرداران ايراني حامل سوخت متوقف در مرزهاي باشماق و پرويزخان پرداخته و اين مشکلات را مرتفع ساختند.
اين نشست با حضور سرتيپ «چتو صالح» جانشين وزير امور داخلي اقليم کردستان عراق، «مهدي شوشتري» سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در سليمانيه، هيأتي از استان کردستان ايران به رياست «خالد جعفري» معاون اقتصادي استاندار و هيأتي از استان سليمانيه به رياست رييس شوراي استانداري برگزار شد.

در اين نشست که تني چند از مسؤولان استاني و مديران مرزي دو طرف نيز حضور داشتند، مقرر شد مشکل تانکرهاي سوخت متوقف در مرز باشماق از روز دوشنبه به صورت 50 - 50 حمل مستقيم و تخليه و بارگيري، در مرز حل شود و در چند روز  آينده در خصوص ادامه حمل سوخت از ايران به سليمانيه بر مبناي حمل مستقيم و با امکان ورود تانکرهاي عراقي به ايران، هماهنگي هاي لازم ميان دو طرف صورت گيرد.

 بلافاصله بعد از اين جلسه، سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در سليمانيه به اتفاق جانشين وزير امور داخلي اقليم کردستان عراق عازم مرز پرويزخان شدند و در نشستي با حضور رييس (فرماندار کل) اداره گرميان و مسؤولان مرز پرويزخان عراق در خصوص اجرايي شدن بندهاي مورد توافق در مرز باشماق براي تانکرهاي سوخت متوقف در مرز پرويزخان و ادامه روند صادرات سوخت از اين مرز نيز تفاهم لازم صورت گرفت.

بر اساس اعلام برخي منابع، در چند روز گذشته اختلاف نظري درباره‌ شيوه انتقال‌ سوخت در مرزهاي ايران به اقليم کردستان عراق سبب توقف تانکرهاي ايراني حامل سوخت به وجود آمده بود.

به دنبال بروز اين مشکل، رايزني بين کنسولگري جمهوري اسلامي ايران در سليمانيه و مسؤولان اقليم کردستان عراق براي حل آن در دستور کار قرار گرفت.

منبع: خبرگزاري ايرنا