اخبار
 1399/08/06  تاریخ خبر
بلاتکلیفی کامیون‌های سوخت مربوط به مشکلات داخلی عراق است

فرماندار قصرشيرين گفت: بلاتکليفي حدود 500 کاميون ترانزيت سوخت براي تردد از مرز رسمي پرويزخان به دليل مشکلات داخلي طرف عراقي است و از جانب جمهوري اسلامي ايران مشکلي براي خروج اين کاميون ها وجود ندارد.

 مرادعلي تاتارافزود: عدم تردد تانکرهاي ترانزيت سوخت که هم اکنون در مسير و در نوبت خروج به مقصد سليمانيه اقليم کردستان عراق هستند به دليل مشکلاتي است که برخي رانندگان عراقي در خاک اقليم کردستان عراق به وجود آورده‌اند که در حال رايزني با مقامات عراقي براي حل اين مشکل هستيم.

وي اظهار داشت: حدود 500 کاميوني که در صف خروج به سمت عراق هستند هم اکنون در خارج از محوطه مرز و برخي در پارکينگ‌ها هستند و رانندگان اين تانکرها به مناطق سکونت خود تا زمان حل مشکل از سمت عراق  بازگشته‌اند و ما نيز پيگير رفع آن هستيم.

اخيرا کليپي در فضاي مجازي منتشر شده که عنوان شده بيش از يک ماه است که يک هزار و  200 تانکر سوخت در مرزهاي باشماق و پرويزخان معطل مانده‌اند.

رانندگان اين بارها مي‌گويند طرف عراقي براي دريافت محموله اقدامي نکرده‌ و شرکت ايراني هم پاسخگو نيست و حاضرند که وارد خاک عراق شوند و بار را در سليمانيه تحويل دهند اما رانندگان عراقي مانع از ورود به خاک عراق مي‌شوند و مي‌گويند در صورت حمل بار تا مقصد توسط رانندگان ايراني، ما کار خود را از دست مي‌دهيم.

شهرستان مرزي قصرشيرين در غرب کرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت، با عراق 186 کيلومتر مرز دارد که در امتداد اين مرز، 2 معبر رسمي پرويزخان و خسروي قرار دارد که مبادلات اقتصادي، تجاري و صادرات کالا به اقليم کردستان و حکومت مرکزي عراق از اين 2 مرز انجام مي شود.

روزانه يک هزار و 500 دستگاه کاميون کالاهاي صادراتي از مرز رسمي پرويزخان به اقليم کردستان عراق و همچنين 500 دستگاه کاميون کالا از طريق مرز رسمي خسروي به حوزه حکومت مرکزي عراق (بخش مرکزي) صادر مي شود.

منبع: خبرگزاري ايرنا