اخبار
 1399/08/19  تاریخ خبر
تاکید وزیر راه و شهرسازی بر پیگیری سیاست کاهش قیمت حمل و نقل و افزایش سهم ترانزیت

توسعه همه جانبه زيرساخت ها با ارايه کيفي و سپردن پروژه ها به کارآمدان ، پاسخگوبودن و رسيدگي به امور مردم و ارايه گزارشي از اقدامات و رويکردهاي شرکت ها و سازمان ها در ايام کرونا و ارايه گزارش به رييس جمهور و مقام معظم رهبري در دستورکار قرار بگيرد .
وزير راه و شهرسازي در دهمين نشست شوراي حمل و نقل و لجستيک بر پيگيري سياست کاهش قيمت حمل و نقل و افزايش سهم ترانزيت ، تاکيد کرد .

محمد اسلامي در دهمين نشست شوراي حمل و نقل و لجستيک در سال 99 که در ساختمان دادمان و با تمامي مديران عامل شرکت ها و سازمان هاي حمل و نقل به شکل ويدئوکنفرانس برگزار شد ، ضمن ابراز رضايت از انجام اقدامات مهم در سيستان و بلوچستان ، منطقه چابهار ، گفت : اقدامات بازآفريني شهري بعد از 40 سال در چابهار و در اين دوره ، بسيار حائز اهميت بود و رضايت مردم را به دنبال داشت که بايد اين رويکرد دنبال شود .

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه اقدامات و حوزه مسئوليت وزارت راه و شهرسازي ، تاثير مستقيم بر زندگي مردم دارد و بهبود در عملکرد، رضايت اجتماعي را به دنبال خواهد داشت ، بر افزايش بهره وري در نظام حمل و نقل و لجستيک تاکيد کرد .

عضو کابينه دولت دوازدهم بر رعايت سه نکته کليدي در نظام حمل و نقل و لجستيک تاکيد کرد و افزود : توسعه همه جانبه زيرساخت ها با ارايه کيفي و سپردن پروژه ها به کارآمدان ، پاسخگوبودن و رسيدگي به امور مردم و ارايه گزارشي از اقدامات و رويکردهاي شرکت ها و سازمان ها در ايام کرونا و ارايه گزارش به رييس جمهور و مقام معظم رهبري در دستورکار قرار بگيرد .

اسلامي درباره توسعه همه جانبه زيرساخت ها و اجراي با کيفيت آنها ، توضيح داد : اجراي قاطعانه و مستحکم پروژه هاي زيرساختي مدنظر مجموعه هاي وزارت راه و شهرسازي قرار بگيرد . پذيرفته نيست که برخي پروژه ها تا ?? سال يا کمتر از آن به طول انجاميده و تکميل نشده باشد . هيچکدام از پروژه ها نبايد زمانبندي بيش از 40 ماه داشته باشند ، زيرا همواره براي انجام پروژه هاي زيرساختي منابع در اختيار بوده است .

وي بار ديگر بر جلب رضايت مردمي از انجام پروژه ها تاکيد کرد و خطاب به مديران عامل و روساي سازمان ها و شرکت هاي تابعه وزارتخانه تحت مسئوليت خود ، گفت : هم اکنون سرفصل ها و منابع مختلف براي انجام پروژه ها تعريف شده است که بايد از طريق آنها منابع انجام و تکميل پروژه ها تامين شود و نبايد در انجام پروژه هاي زيرساختي تنها به رديف بودجه بسنده کرد .

تلاش براي جلب رضايت اجتماعي در حوزه هاي حمل و نقل

اسلامي ضمن قدرداني از معاونت برنامه ريزي و توسعه منابع وزارتخانه تحت مسئوليت خود ، اعلام کرد : لايحه بودجه 1400وزارت راه و شهرسازي ، لايحه مطلوبي است که با آن لايحه بايد تلاش مضاعف شود و نسبت به محروميت زدايي و توسعه و پيشرفت متوازن و همه جانبه اقدام کرد . اصلاحات سياستي ، برنامه اي و عملياتي بايد فراگير در همه سازمان ها ، يکپارچه اجرا شود . در 1400 انتظار مي رود تا همه سازمان ها ، کارآمد ، نوآور ، خلاق ، پيشرو ، خدمتگزار و پاسخگو باشند . پاسخگو بودن و رسيدگي به امور مردم و باز کردن گره از زندگي آنها براي ما در دولت حائزاهميت است .

اسلامي همچنين بر تغيير فرهنگ رفتاري افرادي از جمله مشاوران، پيمانکاران ، عرضه کنندگان و خدمات دهندگاني که با وزارت راه و شهرسازي فعاليت مي کنند ، تاکيد کرد و گفت : پيمانکاراني که خوب کار مي کنند و درستکار هستند بايد مورد احترام باشند و در همکاري مشترک با وزارتخانه ، آسيب نبينند .

وي گزارش هاي ارايه شده توسط شرکت ها و سازمان هاي تابعه وزارتخانه را در ايام کرونا ، مثبت و تاثيرگذار عنوان کرد و از ارائه مجدد آنها در نشست بعدي با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي خبر داد . چکيده گزارش سازمان ها و شرکت هاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي و دستاوردها در ايام کرونا و ارتباطات با کسب و کارهاي فعال حوزه حمل و نقل خدمت رييس جمهور ارايه خواهد شد . همچنين اين چکيده به شکل کتاب درآمده و به مقام معظم رهبري تقديم مي شود .

وزير راه و شهرسازي ، سياست وزارتخانه را افزايش کاهش قيمت حمل و نقل و افزايش سهم ترانزيت برشمرد و افزود : افزايش بهره‌وري در چيدمان نظام حمل و نقل پيگيري خواهد شد و تلاش مي کنيم تا بار ، سريعتر ، ايمن تر ، مطمئن تر و با هزينه کمتر جابه شود و به نقاط مصرف برسد .

وي در عين حال خواستار بازنگري در طرح جامع لجستيک در شرايط کرونايي شد .

منبع: پرتال حمل ونقل