اخبار
 1399/08/20  تاریخ خبر
صادرات ۱۴۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار طی ۷ ماه گذشته
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اردبيل گفت : 141 هزار و 390 هزار تن کالاي ايراني در 7 ماه گذشته از پايانه مرزي بيله سوار صادر شده است .

کليم الله وثوقي در بازديد از پايانه مرزي افزود : اين ميزان کالا توسط 6 هزار و 206 دستگاه کاميون از مرز بيله سوار صادر شده که از اين تعداد بيش از 136 هزار تن کالا توسط 5 هزار و 988 دستگاه کاميون ايراني و 4 هزار و 716 تن کالا توسط 218 دستگاه کاميون گرجي از مرز خارج شده است . محصولات کشاورزي ، کاشي ، شيشه ، نمک ، سنگ ساختماني ، پسته ، نئوپان ، خرما را عمده کالاهاي صادر شده ايراني عنوان کرد .

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اردبيل صادرات اين ميزان کالاي ايراني به کشورهاي آذربايجان ، روسيه ، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد و گفت : در مدت ياد شده 110 هزار و 623 تن کالا توسط 4 هزارو734 دستگاه از پايانه مرزي بيله سوار ترانزيت خروجي شده است . آب معدني ، برنج ، گچ ، سنگ هاي ساختماني ، سيمان ، ام دي اف ، نئوپان ، سيمان ، نمک ، پروفيل ، هيدروکربن و بيسکويت عمده ترين کالاهاي ترانزيت خروجي شده هستند .

وثوقي گندزدايي و ضدعفوني مرتب پايانه مرزي بيله سوار را باهدف مبارزه با ويروس کرونا خاطرنشان کرد و گفت : به دليل شيوع اين ويروس منحوس تردد مسافر از پايانه مرزي 100 درصد کاهش يافته است .

منبع: پرتال حمل ونقل