اخبار
 1399/08/24  تاریخ خبر
دیدار مدیران کل گمرکات آستارای ایران و جمهوری آذربایجان با هدف تسهیل تجارت
 نشستي ميان مديران کل گمرکات مرزي آستاراي ايران و جمهوري آذربايجان  روز گذشته مورخ 23 آبان ماه سال جاري برگزار شد .

 در اين نشست که کريم رسولي مدير کل گمرک آستارا را علي پور معاون فني و مرحباء مسئول درب مرزي گمرك آستارا همراهي مي كردند و هابيل مهدي مدير كل گمرك آستاراي جمهوري آذربايجان و معاونين وي اصلان معلم ، الهام معلم و الله وردي معلم در نشست نيز حضور داشتند ، مباحث زير مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت:

  در خصوص مشكلات اخير حجم ترافيك كاميونهاي حامل صادرات ما كه به دليل مشكلات مرز مشترك روسيه و آذر بايجان در مرز سامور روسيه و كندي خروج كاميون در آن مرز آذربايجان پذيرش كاميونهاي ما را در مرز آستارا محدود كرده بودند قول مساعد رفع مشكل و پذيرش بيشتر كاميونهاي خروجي ما را دادند و مقرر گرديد پذيرش را بيشتر كنند و باعث كاهش ترافيك كاميونهاي حامل صادرات ايران در مرز شود .

در مورد همكاري مشترك در خصوص آموزش و تبادل تجربه طرفين مسئولين XRay و نيروهاي فعال در اين بخش با هماهنگي دو كشور تجارب طرفين در تجزيه و تحليل اسكن ها به اشتراك گذاشته شود و توانمندي و كارايي همكاران دراين زمينه افزايش پيدا كند.

مورد بعدي كه مورد بحث قرار گرفت همكاري دو گمرك مرزي در  خصوص مبارزه با قاچاق كالا وارز خصوصا مواد مخدر  و استفاده از توانمنديهاي سگ هاي مواد ياب طرفين در مرز مشترك بود .

در پايان طرفين ابراز علاقه مندي خود را براي برگزاري جلسات مشترك مرزي بين دو گمرك حهت رفع موانع و مشكلات احتمالي ابراز داشتند .