اخبار
 1399/08/28  تاریخ خبر
دستور استاندار و افزایش ساعت کاری منجر به کاهش حجم کامیون‌ها در مرز دوغارون شد

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي گفت: ‌با دستور استاندار و افزايش ساعت کاري در مرز دوغارون طي دو هفته اخير، منجر به کاهش يک‌ هزار کاميون از حجم کاميون‌هاي متوقف در پشت مرز شده است.
علي رسوليان روز سه‌شنبه در نشست کارگروه ساماندهي مبادلات مرزي استان در محل استانداري اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين بخش‌ها براي توسعه صادرات کالا از خراسان رضوي، رسيدگي به وضعيت مرز دوغارون، تسهيل تردد کاميون‌هاي صادراتي و ارتقاي سطح کيفي خدمات دستگاه‌هاي متولي در مرز است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي افزود: از سوي ديگر براي حل مشکلات مرز دوغارون، زمينه برگزاري کميسيون مشترک اقتصادي با حضور مسوولان افغانستان فراهم شده است تا براي اين موضوع بحث و تبادل نظر لازم انجام گيرد.

وي گفت: دوغارون مرزي نيست که بتوان براحتي از حجم تردد کاميون‌هاي صادراتي و ترانزيتي در آن کاست لذا چاره‌اي جز شبانه روزي کردن ارايه خدمات در اين مرز را نداريم.

رسوليان با تاکيد بر ايجاد مشوق‌هايي براي افرايش راندمان کاري کارمندان و تعداد نيروهاي انساني دستگاه‌هاي متولي مستقر در مرز، افزود: کارکنان بخش صدور گذرنامه بيشترين فشار کاري را در مرز متحمل مي‌شوند و نحوه فعاليت کارکنان در اين بخش مي‌تواند صف متقاضيان در مرز را افزايش يا کاهش دهد لذا به هر طريق ممکن بايد تعداد کارمندان گذرنامه را افزايش داد و خدمات‌رساني آنان را در دو شيفت ساماندهي کرد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي ادامه داد: در صورت دو شيفته شدن فعاليت کارکنان مرزباني و اداره گذرنامه در مرز، بايد کارکنان گمرک نيز به صورت دو شيفت فعاليت داشته باشند که تحقق اين مهم نيازمند جذب نيروي انساني جديد در اين بخش است و بايد هر چه سريعتر در اين زمينه اقدام شود.

وي با اشاره به کمبود باسکول و ضعف اينترنت در آن سوي مرز دوغارون عنوان کرد: بايد ساماندهي دو بخش مزبور به عنوان يک مطالبه جدي از سوي ايران به دولت افغانستان اعلام شود زيرا با افزايش ساعات کاري در مرز، نبود باسکول و اينترنت مطلوب در گمرک اسلام قلعه مشکلات دوغارون را بيشتر خواهد کرد.

رسوليان درباره اجراي طرح جامع منطقه ويژه اقتصادي دوغارون اظهار کرد: در صورتي که سازمان مسئول در موعد مقرر نتواند طرح جامع را مصوب و زمينه سرمايه‌گذاري را فراهم کند مجبور به اتخاذ تدابير ديگري خواهيم بود.

معاون استاندار خراسان رضوي اضافه کرد: بنا به تاکيد استاندار همه مصوبات نشست شوراي ساماندهي مبادلات مرزي لازم الاجرا است، اين شورا قانوني است و ساعات نشست‌هاي آن بايد مرتب و مشخص باشد.

منبع:  خبرگزاري فارس