اخبار
 1399/09/25  تاریخ خبر
بیش از ۳۵۹ هزار تن کالا از مرز پرویزخان صادر شد

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمانشاه اعلام کرد: بيش از 359 هزار تن کالا در يک سال اخير از پايانه مرزي پرويزخان قصرشيرين به کشور عراق صادر شده است.

  فريبرز کرمي روز دوشنبه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداري در گفت وگو با ايرنا افزود: همچنين در اين مدت 43 هزار تن ترانزيت ديگر کشورها به مقصد عراق نيز از اين پايانه مرزي عبور کرده است.

وي، ميزان تردد خودروهاي خروجي از پايانه مرزي پرويزخان از آذر ماه سال گذشته تاکنون را نيز سه هزار و 264مورد عنوان کرده است.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمانشاه افزود: در اين مدت تناژ وارداتي از کشور عراق به ايران 985 تن و تعداد ناوگان حامل بار ترانزيت ورودي به پايانه مرزي پرويزخان از عراق به ايران چهار هزار و 107 دستگاه خودرو بود.

کرمي گفت: تعداد ناوگان حامل بار ترانزيت خروجي پايانه مرزي، از ايران به عراق 19 هزار و 924 خودرو، تناژ کالاي ترانزيتي ورودي از پرويزخان 109 هزار و 597 تن و تناژ خروجي از پايانه مرزي پرويزخان 43 هزار تن به ثبت رسيده است.

شهرستان مرزي قصرشيرين در غرب کرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت، با عراق 186 کيلومتر مرز دارد که در امتداد اين مرز، 2 معبر رسمي پرويزخان و خسروي قرار دارد که مبادلات اقتصادي، تجاري و صادرات کالا به اقليم کردستان و حکومت مرکزي عراق از اين 2 مرز انجام مي شود.

پرويزخان اکنون يکي از مرزهاي راهبردي و مهم کشور است که بيشترين ميزان صادرات غيرنفتي کشور به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کليدي و حياتي در جذب بازار اين کشور همسايه دارد.  

منبع: تين نيوز