اخبار
 1399/10/02  تاریخ خبر
امکان ترانزیت، صادرات و واردات از مرز ریمدان فراهم شد
سخنگوي گمرک گفت: با تغيير ريمدان از بازارچه به مرز رسمي، امکان انجام تمام رويه‌هاي گمرکي از جمله صادرات، واردات، ترانزيت و مسافري فراهم شده است.

«سيد روح اله لطيفي» اظهار داشت: صبح امروز با حضور مسئولان رسمي جمهوري اسلامي ايران و پاکستان، مرز ريمدان در شهرستان دشتياري و در120 کيلومتري بندر مهم چابهار افتتاح شد.

وي افزود: پس از مرز ميرجاوه، ريمدان به عنوان مرز رسمي از امروز فعاليت خود را براي تجارت بين ايران و پاکستان، آغاز مي کند که پيش از اين مانند پيشين، کوهک و جالق به صورت بازارچه فعال بود.

سخنگوي گمرک با اشاره به اهميت ويژه تجارت ايران با پاکستان تاکيد کرد: در هشت ماهه نخست امسال بيش از يک ميليون و 738 هزار تن کالا به ارزش 708 ميليون دلار تبادل تجاري صورت گرفته است که سهم صادرات به پاکستان يک ميليون و 538 هزار تن به ارزش 590 ميليون دلار و سهم واردات از اين کشور نيز 120 هزار تن به ارزش 118 ميليون دلار بوده است.

وي افزود: با تغيير اين مرز از بازارچه به مرز رسمي، امکان انجام تمام رويه هاي گمرکي فراهم شده است و با انجام رويه هاي صادرات، واردات، ترانزيت و مسافري از اين پس شاهد رونق بيشتر اين منطقه از ايران خواهيم بود.

لطيفي تصريح کرد: از امروز امکان اختصاص کد گمرکي مستقل براي اين مرز فراهم شده است و مي توان شاهد افزايش ترانزيت کالا در کنار تنها بندر اقيانوسي کشور بود.

به گفته لطيفي، انواع سوخت مايع و گاز، مصالح ساختماني، ميوه و صيفي جات، مواد غذايي، لوازم آشپزخانه، لوازم ارايشي و بهداشتي، خشکبار، سنگ، ظروف، لوازم يدکي ماشين الات عمده کالاهاي صادراتي ايران به پاکستان است.

  با حضور محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي و وزير توليدات دفاعي پاکستان، مرز ريمدان در جنوب سيستان و بلوچستان به صورت رسمي فعال شده است.

منبع: خبرگزاري ايرنا