اخبار
 1399/10/06  تاریخ خبر
بهره‌برداری از پایانه مرزی ریمدان یک تحول بزرگ در توسعه روابط‌ اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان

اتباع ساير کشورها که از جنوب سيستان و بلوچستان قصد عزيمت به پاکستان و خروج از اين مرز را دارند در صورت داشتن ويزاي معتبر مي توانند از اين مرز تردد کنند و طرف مقابل هيچ محدويتي در اين خصوص نداشته است .
مدير پايانه مرزي ريمدان گفت : با توجه به درخواست مسئولان کشور دوست و همسايه پاکستان براي تردد اتباع آن کشور از اين پايانه مرزي آماده هرگونه همکاري براي افزايش مراودات مرزي هستيم .

محمد شريف کريمي در جلسه هماهنگي پايانه مرزي ريمدان که با حضور مسئول گذرنامه و جمعي از مسئولان پاکستان در محل اين پايانه مرزي برگزار شد ، اظهار داشت : مردم جنوب اين استان و پاکستان  داراي اشتراکات ديني ، فرهنگي و تمدني زياد و همچنين قرابت‌هاي فاميلي هستند که اين امر فراهم نمودن زمينه تردد روان براي مردمان دو سوي مرز را در پايانه مرزي ريمدان که به تازگي به بهره برداري رسيده است را براي اين مديريت دوچندان مي کند .

وي افزود : همچنين برابر هماهنگي بعمل آمده با مسئولان پاکستاني ساعت فعاليت اين پايانه مرزي در حال حاضر از ساعت 8 لغايت 15 تعيين و مقرر شد طرف پاکستاني نيز در ساعت مذکور نسبت به فعاليت اقدام کنند . همچنين با توجه به پيش بيني افزايش مبادلات اقتصادي و تجاري مقرر شد در صورت افزايش ساعت کار در پايانه مرزي ريمدان بنا به درخواست اين اداره کل مسئولان پاکستاني نيز نسبت به افزايش ساعات کار در مرز گبد نيز اقدام کنند .

وي تصريح کرد : همچنين اتباع ساير کشورها که از جنوب سيستان و بلوچستان قصد عزيمت به پاکستان و خروج از اين مرز را دارند در صورت داشتن ويزاي معتبر مي توانند از اين مرز تردد کنند و طرف مقابل هيچ محدويتي در اين خصوص نداشته است .

کريمي داشتن گواهي سلامت سه روز قبل از تردد از پايانه مرزي ريمدان براي اتباع پاکستان را از ديگر مصوبات اين جلسه عنوان کرد و افزود : بهره‌برداري از اين پايانه مرزي يک تحول بزرگ در توسعه روابط‌ اقتصادي و تجاري و موجب تحکيم روابط دوستانه خواهد شد .

منبع: پرتال حمل ونقل