اخبار
 1399/11/18  تاریخ خبر
بررسی آخرین وضعیت حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و آذربایجان

مقرر شد دو طرف در جهت ارتقاي حمل و نقل جاده‌اي مشکلات موجود به ويژه در زمينه توسعه زيرساخت ها و پل هاي ارتباطي بين دو کشور‌ را بررسي و در اسرع وقت راهکارهاي مناسبي براي حل و فصل مسائل باقيمانده ارائه نمايند .
سفير جمهوري آذربايجان با معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي براي بررسي آخرين وضعيت حمل و نقل بين‌المللي جاده‌اي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان و اتخاذ راهکارهاي توسعه و فعال‌سازي کريدورهاي حمل و نقل بين‌المللي ، در محل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ديدار کرد .

عبدالهاشم حسن نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با ابراز خوشامدگويي به سفير و همراهان ايشان ، به سوابق طولاني و روابط مناسب حمل و نقلي دو کشور به ويژه در بخش حمل و نقل جاده‌اي اشاره کرد و اظهار داشت : همکاري‌هاي فيمابين دو کشور حتي در دوران اپيدمي بيماري کرونا قطع نشد و دو کشور همواره نهايت سعي خود را براي توسعه همکاريهاي حمل و نقلي به عمل آوردند .

بنياد حسين اف سفير جمهوري آذربايجان در تهران نيز ضمن اشاره به سوابق همکاري هاي دو کشور در حمل و نقل جاده‌اي و ابراز خرسندي از برگزاري نشست‌هاي متعدد براي حل مسائل و مشکلات ناوگان دو کشور گفت : با توجه به پتانسيل ايجاد شده در منطقه ، توسعه همکاري‌هاي حمل و نقلي ضرورت بيشتري دارد و ابراز اميدواري کرد با همکاري‌هاي فيمابين مشکلات ناوگان ناشي از بروکراسي وتشريفات اداري در پايانه مرزي دو طرف کاهش يابد .

در خاتمه مقرر شد دو طرف در جهت ارتقاي حمل و نقل جاده‌اي مشکلات موجود به ويژه در زمينه توسعه زيرساخت ها و پل هاي ارتباطي بين دوکشور‌ را بررسي و در اسرع وقت راهکارهاي مناسبي براي حل و فصل مسائل باقيمانده ارائه نمايند .

گفتني است ، در اين نشست ، جواد هدايتي مديرکل دفتر ترانزيت و حمل ونقل بين المللي نيز آخرين وضعيت مناسبات حمل ونقل جاده اي بين دو کشور را تشريح کرد .

منبع: پرتال حمل و نقل