عضو کميسيون عمران مجلس با اشاره به ضرورت
توسعه مسيرهاي ترانزيتي منتهي به بنادر و پايانههاي مرزي؛ گفت:
استانداردسازي جادههاي مواصلاتي و مسيرهاي ترانزيتي منتهي به بنادر و
پايانههاي مرزي استان سيستان و بلوچستان بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار
بگيرد.
اسماعيل حسين زهي با اشاره به وضعيت نامناسب راههاي
کشور؛ گفت: با توجه به اينکه راه و جاده عامل اصلي توسعه هر منطقه است؛
حضور گردشگران، صادرات و واردات کالا و محصولات کشاورزي همگي از طريق
راههاي مواصلاتي مناسب امکانپذير است.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي
اضافه کرد: متاسفانه محورهاي مواصلاتي استانهايي مانند سيستان و بلوچستان
که به دليل داشتن مرز آبي، مرز زميني، فعاليت بنادر و در نتيجه آن پهلوگيري
کشتيهاي غول پيکر تجاري حجم زيادي خودروي ترانزيتي را به جادههاي اين
استان تزريق ميکند، آنطور که بايد مورد توجه قرار نگرفته است و تنها حدود 3
درصد جادههاي سيستان و بلوچستان دو بانده است از طرفيآزادراه و بزرگراه
در اين منطقه وجود ندارد.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي،
با بيان اينکه جادههاي استان سيستان و بلوچستان به جادههاي مرگ معروف است
بر ضرورت بهسازي و عريضسازي آن تاکيد کرد و افزود: جاده هاي استان
سيستان و بلوچستان که به دليل وسعت مرز آبي و زميني و با توجه به اينکه
پهناورترين استان کشور بوده ظرفيت بسيار خوبي براي بهبود وضعيت صادراتي
کشور است اما به دليل بيتوجهي مورد غفلت قرار گرفته و از آن استفاده نشده
است.
نماينده مردم خاش، ميرجاوه، بخشهاي
نصرتآباد و کورين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت توسعه مسيرهاي
ترانزيتي منتهي به بنادر و پايانههاي مرزي؛ اظهار کرد: هرچند در سالهاي
اخير برنامههاي توسعه کشور با گسترش راهها و افزايش خطوط ريلي کشور همراه
بوده ليکن تا رسيدن به جايگاه اصلي خود متناسب با شرايط روز اقتصادي جهان و
بهره گيري کامل از اين فرصت، فاصله دارد. بر همين اساس استانداردسازي
جادههاي مواصلاتي و مسيرهاي ترانزيتي منتهي به بنادر و پايانههاي مرزي
استان سيستان و بلوچستان بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار بگيرد.
منبع: خبرگزاري خانه ملت