اخبار
 1399/12/02  تاریخ خبر
ضرورت توسعه مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی
عضو کميسيون عمران مجلس با اشاره به ضرورت توسعه مسير‌هاي ترانزيتي منتهي به بنادر و پايانه‌هاي مرزي؛ گفت: استانداردسازي جاده‌هاي مواصلاتي و مسير‌هاي ترانزيتي منتهي به بنادر و پايانه‌هاي مرزي استان سيستان و بلوچستان بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار بگيرد.

اسماعيل حسين زهي  با اشاره به وضعيت نامناسب راه‌هاي کشور؛ گفت: با توجه به اينکه راه و جاده عامل اصلي توسعه هر منطقه است؛ حضور گردشگران، صادرات و واردات کالا و محصولات کشاورزي همگي از طريق راه‌هاي مواصلاتي مناسب امکان‌پذير است.

اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: متاسفانه محورهاي مواصلاتي استان‌هايي مانند سيستان و بلوچستان که به دليل داشتن مرز آبي، مرز زميني، فعاليت بنادر و در نتيجه آن پهلوگيري کشتي‌هاي غول پيکر تجاري حجم زيادي خودروي ترانزيتي را به جاده‌هاي اين استان تزريق مي‌کند، آنطور که بايد مورد توجه قرار نگرفته است و تنها حدود 3 درصد جاده‌هاي سيستان و بلوچستان دو بانده است از طرفيآزادراه و بزرگراه در اين منطقه وجود ندارد.

اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه جاده‌هاي استان سيستان و بلوچستان به جاده‌هاي مرگ معروف است بر ضرورت بهسازي و عريض‌سازي آن تاکيد کرد و افزود: جاد‌ه هاي استان سيستان و بلوچستان که به دليل وسعت مرز آبي و زميني و با توجه به اينکه پهناورترين استان کشور بوده ظرفيت بسيار خوبي براي بهبود وضعيت صادراتي کشور است اما به دليل بي‌توجهي مورد غفلت قرار گرفته و از آن استفاده نشده است.

نماينده مردم خاش، ميرجاوه، بخش‌هاي نصرت‌آباد و کورين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت توسعه مسير‌هاي ترانزيتي منتهي به بنادر و پايانه‌هاي مرزي؛ اظهار کرد: هرچند در سال‌هاي اخير برنامه‌هاي توسعه کشور با گسترش راه‌ها و افزايش خطوط ريلي کشور همراه بوده ليکن تا رسيدن به جايگاه اصلي خود متناسب با شرايط روز اقتصادي جهان و بهره گيري کامل از اين فرصت، فاصله دارد. بر همين اساس استانداردسازي جاده‌هاي مواصلاتي و مسير‌هاي ترانزيتي منتهي به بنادر و پايانه‌هاي مرزي استان سيستان و بلوچستان بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار بگيرد.

منبع: خبرگزاري خانه ملت