اخبار
 1400/02/04  تاریخ خبر
افزایش ۲۲۷ درصدی صادرات کالا از مرز پرویزخان در سال ۹۹
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه از افزايش 227 درصدي صادرات کالا در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال 98 از پايانه مرزي پرويزخان خبر داد.

فريبرز کرمي اظهار کرد: در سال 99، 424 هزار و 619 تن کالا از طريق پايانه مرزي پرويزخان به کشور عراق صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال 98، 227 درصد رشد داشته است.

وي افزود: ترانزيت ورودي و ناوگان حامل کالاي ورودي در سال گذشته هفت هزار و 883 تن و در مدت مشابه در سال 98، 876 هزار تن بوده که کاهش 99 درصدي را نشان مي‌دهد.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه با اشاره به آمار تردد مسافران ايراني از طريق مرز پرويزخان به دليل شيوع کرونا تصريح کرد: 17 هزار و 814 مسافر ايراني در مجموع از طريق مرز پرويزخان تردد کرده که معادل کاهش 73 درصدي نسبت به مدت مشابه در سال 98 است.

کرمي با بيان اينکه مجموع کل تردد مسافر ايراني در مدت مذکور نسبت به سال گذشته کاهش 73 درصدي را نشان مي‌دهد، گفت: مجموع کل تردد مسافر خارجي در سال 99 از طريق پايانه مرزي پرويزخان هشت هزار و 457 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 98 کاهش 94 درصدي داشته است.

افراد حاضر در مرز پرويزخان از نظر ابتلاء به ويروس کرونا پايش مي‌شوند

وي خاطر نشان کرد: مرز پرويز خان به دستگاه‌هاي ضدعفوني کاميون‌ها مجهز بوده و رانندگان و افراد داخل مرز که در حال تردد بين کشور ايران و عراق هستند پيش از ورود به کشور از نظر ابتلاء به ويروس کرونا ارزيابي مي‌شوند.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه بيان کرد: تنها نگراني موجود از سوي کارگرها، تجار، رانندگان داخلي و افرادي که از قصرشيرين مي آيند احساس مي‌شود و در حال پيگيري موضوع براي نظارت بر آنها هستيم.

کرمي اضافه کرد: پارکينگ‌هاي مرزي زير نظر تيم‌هاي بهداشتي و نظارتي قرار دارند و خدمات لازم به رانندگاني که از راه دور به مرز پرويزخان سفر کرده‌اند ارائه مي‌شود.

منبع: خبرگزاري مهر