اخبار
 1400/04/13  تاریخ خبر
پیشنهادات گمرک به سازمان راهداری برای رفع مشکل کامیون‌های اسقاطی و واردات کامیون
معاون فني گمرک از پيشنهاداتي براي رفع مشکل کاميون‌هاي اسقاطي و واردات کاميون به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خبر داد .

مهرداد جمال ارونقي معاون فني گمرک در رابطه با ظرفيت واردات کاميون براساس کاميون‌هاي اسقاطي و رفع موانع اين موضوع به سازمان راهداري پيشنهاداتي را ارائه کرد .

در اين نامه آمده است : عطف به نام? شمار? 71/45275 مورخ 1400/04/1 مدير محترم نوسازي توسعه و برنامه ريزي ناوگان عمومي حمل و نقل جاده اي به استحضار مي رساند با توجه به اينکه در زمان شماره گذاري ، وضعيت ظرفيت کاميون هاي وارداتي مشخص مي‌شود و در آن زمان ، در شناسنامه مالکيت و کارت خودرو ، ظرفيت ، توسط ناجا درج مي گردد که برابري ظرفيت کاميون هاي اسقاطي با ظرفيت کاميون هاي وارداتي بصورت دقيق امکان پذير است ، پيشنهاد مي‌گردد جهت جلوگيري از تجمع و انباشت کاميون ها در گمرکات :

1- شمار? شاسي کاميون هاي اسقاطي پس از ترخيص و قبل از شماره گذاري به ناجا اعلام گردد .

2- در صورت بروز هرگونه مغايرت در تايپ موتور يا ساير مشخصات ، در صورت صدور مجوزهاي قانوني ، با رعايت سال ساخت و بخشنامه هاي ابلاغي، ضمن درج مشخصات صحيح موتور و ... در سوابق گمرک ، بدون استعلام مجدد ، نسبت به ترخيص کالا اقدام گردد تا مراتب در زمان شماره گذاري ملحوظ نظر قرار گيرد .

3- يکي از مواردي که باعث عدم ترخيص کاميون هاي وارداتي از گمرکات گرديده تأخير در صدور و ارسال کد رهگيري بانک مي باشد که در اين خصوص نيز پيشنهاد مي گردد در صورت تأييد و پذيرش موضوع توسط آن وزارتخانه ، نسبت به ترخيص فوري کاميون ها اقدام و ارائه کد رهگيري بانک به زمان شماره گذاري کاميون ها موکول گردد .

4- با توجه به احتمال وجود ايرادات جزئي در حين تشريفات گمرکي ، گمرک آمادگي دارد تا پذيراي حضور نمايندگان آن سازمان در گمرکات اجرايي براي رفع مشکلات احتمالي موجود باشند .

منبع:پرتال حمل و نقل